2011
feb.
25.

A köztársasági elnök azt szeretné, ha az új alkotmány "magyar nyelven szólna", így a preambulum szó helyett az előszó megfogalmazás szerepelhetne benne - közölte Schmitt Pál a Pannon Egyetemen tett látogatása során.

 

Kapcsolódó hivatkozások:

 

Ilyenkor az ember csak tényleg eltakarni tudja a fejét, szomorúan, lemondóan, beletörődve. Mert itt már tényleg mindegy. Itt van ez a fess nagypapa, akiből köztársasági elnököt csinált a kétharmados többség, és volt sportemberhez méltatlan módon, ahány akadálynak fut neki, annyit bólint le a homlokával.

 

Most sincs benne, drága elnök úr.

Se a "preambulum", se az "előszó" kifejezés.

Tényleg.

 

 

 

Ha egyszer, csak egyetlenegyszer elolvasta volna, akkor tudná. Ez nem egy edzésterv, hanem a jogforrási hierarchia csúcsa, egy jogi norma. Nem szégyen, hogy nem találkozott még ilyesmivel, de akkor vagy nem kell köztársasági elnöknek menni, vagy, ha már ráesett ez a nagy stallum, legalább kérdezzen meg valakit (ne a félanalfabéta beszédíróját), aki már olvasta az Alkotmányt.

Végtelenül szomorú azt látni, hogy hogy a jelek szerint egy olyan embernek kéne az általa sosem olvasott Alkotmány 29. § (1) szerint  kifejezni a nemzet egységét, és őrködni az államszervezet demokratikus működése felett, aki kvalitásai és reakciói alapján bármikor behelyettesíthető egy vidéki, nyugdíjas tornatanárral.

Hab a tortán, hogy az államfővé választása óta csak helyesírási hibákkal dúsan felcsapott szövegeket és brutális tárgyi tévedéseket produkáló Schmitt Pál "a szép magyar beszédre, a magyar helyesírás ismeretének fontosságára, a választékos beszédmódra irányította a hallgatók figyelmét". Továbbá zsebkendőbe köhögj, tüsszents, és egyéb illemszabályok, nem?

Fogalma sincs a Magyar Köztársaság Alkotmányáról - ami már csak azért is probléma, mert például alig egy hónapja azzal indokolta a médiatörvény aláírását, hogy meggyőződött arról, hogy "a törvény egyetlen része sem ellenkezik a hatályos alkotmánnyal". Honnan tudja?

Egy biztos: a Heti Válasz rossz vátesznek bizonyult a köztársasági elnököt illetően. Schmitt Pált ugyanis tavaly nyáron ekképp üdvözölték pozíciójában:

Ellensúly vagy egyensúly, ez itt a kérdés. Az új köztársasági elnök nem kertel, egyenesen beszél, és az utóbbi megtestesítőjének mondja magát. Hitelesen. (...) Maradjunk hát veszteg, bármit mondanak az ellensúlyra mindent feltevők! Várjuk meg, hogy a szavak mit is jelentenek a valóságban. Hogyan is néz ki az emberek egyensúlyozó elnöke? Schmitt Pál kétszeres olimpiai bajnoki címe, vagy a Nemzetközi Olimpiai Bizottságban és az Európai Parlamentben betöltött szerepe alapján senki sem gondolhatja komolyan, hogy majd szégyenkeznie kell miatta.

De. A Magyar Köztársaság elnöke végtelenül kínos, és csak szégyenkezni lehet miatta. Tájékozatlan, műveletlen, jelenlegi posztjára teljesen alkalmatlan. Ez pedig nem csak ízlésbeli probléma: az államszervezet demokratikus működése felett most kellene a legaktívabban "őrködni" az államfőnek. Ehelyett mi van? Lózungok a választékos beszédről, pont Schmitt Pál által soha el nem érhető színvonalú helyesírásról, és ordas nagy blöffök a köztársasági elnök által ki sem nyitott alaptörvény "megsaccolt" tartalmáról.

Nagyon messze van még 2015. 

 

A bejegyzés trackback címe:

https://republikon.blog.hu/api/trackback/id/tr562690652

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: Balneológia 2011.02.28. 00:42:02

Természetvédők csoportjai szorgalmazzák, hogy Magyarország haladéktalanul csatlakozzon a Nemzetközi Planktonvédelmi Egyezményhez.Ugyanakkor, kiszivárgott hírek szerint a kormány hamarosan társadalmi vitát kezdeményez a balneológia oktatásának szükséges...

Trackback: Schmitt Pál a törvényalkotás motorja 2011.02.26. 22:24:52

Sorszám:  17 Szerző:  Ténytár Ígéret:  <p>&bdquo;&Ea

Trackback: Magas labda, Schmitt Pál a te neved 2011.02.26. 20:26:56

A köztársasági elnök azt szeretné, ha az új alkotmány "magyar nyelven szólna", így a preambulum szó helyett az előszó megfogalmazás szerepelhetne benne - közölte Schmitt Pál a Pannon Egyetemen tett látogatása során.

Trackback: Mindenki preambuluma 2011.02.26. 15:15:41

A preambulum nem az alkotmányok leglényegesebb része, a mostani magyar alkotmányozás során azonban nagy jelentőségre tett szert - elsősorban politikai szempontból. Ez voltaképpen érthető: az alaptörvény rendelkezései jó esetben szikár, normatív szabály...

Trackback: Preambulum 2011.02.26. 12:36:47

 Titok, hogy mit jelent, mer disznó, de annyit mondhatok, hogy a Károjnak előrefele kilóg a kukija, már amekkora van neki.

Trackback: Gyurcsány a hibás! 2011.02.26. 09:53:07

Már megint és mindenben.  Hogy ezt honnan tudom? Hát onnan, hogy szeretett vezérünk és az ő magyar hangja (aki biztosan Tihanyban született, mert mindig fáziskéséssel reagál dolgokra) kinyilatkozta: "Ember, érti? 27 százalék. Nyolc év alatt 2...

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

lacylla 2011.02.26. 15:18:23

Javasolnám a "A Magyar Köztársaság Alkotmánya" címzésből kihagyni a "tmá" részt, utána tehetnek vele amit akarnak...

csoko20 2011.02.26. 15:24:11

Még mindig jobb mintha tartalami hozzáfűzni valója lenne...

csizsikpizsik _jobbulást Tito, Pique takarodj! 2011.02.26. 15:29:22

Annyira kib.szott liberális a Fidesz hogy Forrest Gump-ot megrakták köztársasági elnöknek...azért ez becsülendő...

naresh 2011.02.26. 15:29:29

@kyanzes: Én nem vagyok sem jobb-lib, sem bal-lib, nem is szoktam vinnyogni. De: SP egy sima törtető, aki mindig a szélirányba fordítja a vitorlát. Egész élete példa rá. A bukott rendszerben is a napos oldalon kucorgott. Az előző elnök megválasztási körülményei után kiváncsian vártam a tavalyi eseményeket. Mádl úrhoz hasonló típusú elnökre volt szükség (akinek saját véleménye semmiről sincs), lehetőleg eladhatóbb megjelenéssel. Sólyom úr így szóba sem kerülhetett. Komoly ember ilyen előzmények után és ilyen körülmények között elgondolkodna azon, hogy milyen tisztséget vállal. Pál barátunk nem ezt tette.
UI. Engem egyébként nem zavar. Kádárt is ki tudtam iktatni az életemből, utódait sem nehezebb...

bebe tv 2011.02.26. 15:32:02

@igényes: Meg+ a közt.elnöki gázsit is. Ráadásul 5 évig kapta az EU-tól a havi 11-12 ezer €-t a EU-s fizuján kívül a szakértők foglalkoztatására. A fapados jegy árakat menetrendszeri gépek árán
kifizetve, + napi 260€ napidíjat szállásköltségre, miközben lakása volt Brüsszelben.Ja meg élete végéig jár majd neki min. egy A8-as Audi gondolom.

zuttyi 2011.02.26. 15:38:09

Jelenlegi köztársasági elnökünk a világ legnagyobb seggnyalója,mit is várnánk tőle?!
Mint azt tudni lehet,az ilyen ember sohasem a tudásával lépdel előre...

Mike36 2011.02.26. 15:46:29

Schmitt Úr, legyen szíves és mondjon le!
Ilyen teljesítmény mellett nem szeretném Önt állami kegydíjon tartani élete hátralevő részében

igényes 2011.02.26. 15:47:34

Ezt a Fideszest lecsukták!

Vezető beosztású hivatalos személy által elkövetett vesztegetés miatt a bíróság 3 év 10 hónap börtönbüntetésre és mellékbüntetésül 5 év közügyektől való eltiltásra ítélte Vincze Ferenc Tibort, Döge korábbi polgármesterét. A táblabíróság annyiban változtatta meg az első fokon eljáró Szabolcs-Szatmár-Bereg Megyei Bíróság ítéletét, hogy 1 millió helyett 8 millió forint vagyonelkobzásra is ítélte. Az ítélet jogerős - közölte a Debreceni Ítélőtábla szóvivője.
Vincze Ferenc Tibor 1990 óta volt Döge polgármestere. A község önkormányzata 2004-ben sikeres pályázatot nyújtott be a helyi általános iskola felújítására, bővítésére, sportcentrum kialakítására, tanuszoda építésére, illetve bútor- és eszközbeszerzésre. A projekt költsége közel 238 millió forint volt.

Egy 2006-os hangfelvétel tanúsága szerint a dögei polgármester a 225 millió forintos támogatásból 20 millió forintot kért a kivitelezőtől azért, hogy „rendben menjenek a dolgok”. A felvétel szerint azonban csak 8 millió volt „elrendezve”, 12 még hiányzott. A nyíregyházi KGST-piacon történt beszélgetést a kivitelező cég azóta elhunyt vezetője vette magnóra. A felvételt valaki 2007-ben postán elküldte az egyik helyi önkormányzati képviselőnek, aki erre feljelentést tett a rendőrségen. A vesztegetéssel vádolt Vincze Ferenc Tibor az eljárás során mindvégig azt állította: a felvétel manipulált, ilyen tartalmú beszélgetést ő senkivel nem folytatott.

A bíróság viszont másként látta, ezért jogerősen három év 10 hónap letöltendő börtönbüntetésre, 5 év közügyektől való eltiltásra és 8 millió forint vagyonelkobzásra ítélte a volt dögei polgármestert. A büntetés kiszabása során a bíróság kisebb súllyal enyhítő körülményként vette figyelembe a vádlott megromlott egészségi állapotát és az időmúlást. Tekintettel arra, hogy a vádlott hivatalos személy, a büntetlen előélet nem enyhítő körülmény. Súlyosító körülményként értékelte a bíróság, hogy a hasonló jellegű bűncselekmények igen elszaporodottak, ezzel együtt a társadalmat is igen érzékenyen érintik.

Kap-e kegyelmet a Palitól?

Kandabula 2011.02.26. 15:51:17

Preambulum. Bevezetés, előszó. Eredete: latin
A NENyI-ben találtam:
- diktatúra (parancsuralom, latin)
- paktum (egyezmény, eredete ismeretlen)
Aláíró: S.P.

ier6w7i 2011.02.26. 16:02:36

Nem hallottam ill nem olvastam SP inkriminált mondatait, de szerintem nekem úgy tűnik, nem a jelenlegi Alkotmányra utalt, hanem az új Alkotmányról ill annak Preambulum-áról vagyis Bevezető-jéről beszélt, arra utalt.

SP-t lehet szeretni vagy sem (nekem nem jön be), de szerintem nem kellene a kákán is csomót keresni és csűrni-csavarni a szavait és olyat beleérteni, ami talán nincs is benne.

dr kíváncsivagyok 2011.02.26. 16:08:55

Hát igen,.......a Magyar köztársaság Alko(tmá)nya.......

dr kíváncsivagyok 2011.02.26. 16:12:06

Bocs,...Köztársaság....@ier6w7i:
A magyar jogszabályokban az első §-t megelőző mondatokra használjuk a preambulum kifejezést, amiről tudjuk, hogy az, de soha nincs kiírva!! (nemzetközi jogban, és mint hivatkozás előfordul magyar jogszabályokban is)

Tehát nem úgy néz ki, hogy:
jogszabály száma
címe
"preambulum:"
1. rész
1. fejezet
1. cím
1. § stb.

Nincs kiírva, csak ott van. Pali bácsi kijelentéséből viszont az tűnik ki, hogy szerinte szerepel ez a szó leírva is, ezért javasolja helyette a magyar megfelelőjét.
Olvasni....olvasni....olvasni,...ezt tanácsolom...

ezt találtam 2011.02.26. 16:25:02

nem tisztem védeni a republikont, se nem tisztem leszólni a hozzászólók egy részét, de komoly értelmezési gondjaitok lehetnek. új alkotmányunk nem létezik, arról senki nem tud, így egy konferencián arról beszélni, hogy a jövőbeni alkotmány szövegében tessenek kicserélni valamit valamire, nonszensz, pláne, hogy ÉS MOST TESSÉK KAPASZKODNI, az, hogy preambulum, nem is szokott leírva lenni, az egy politikatudományi-jogi fogalom az alkotmányok bevezetőjére. tehát ha elmész egy konferenciára amit kevés hozzászólóról mernék feltételezni, akkor azt fogod hallani, hogy a szakértők például arról értekeznek, hogy milyen lehetne az ország preambuluma. HA SP HOZ EGY TÖRVÉNYT ARRÓL, HOGY NEM LEHET MOSTANTÓL A PREABULUM SZÓT HASZNÁLNI, majd nem használják, de addig is az alkotmányok bevezetőjét preambulumnak nevezik. Márpedig az utóbbi években erről ment a legtöbb vita a szakértők között, hogy méltő preambuluma legyen magyarországnak, ha olvasod a jelenlegit, tudhatod, mire értik.

ergó ebből egyetlen dolog következik: SP hallotta ezeket a szakértői vitákat, és nagy magyarkodása következtében ismét bebukott. ő azt hitte, benne van a preambulum és javasolni szerette volna, h a következőben ne legyen. nem kell ennyire trollnak lenni, elég ül parlamentben..

potyus 2011.02.26. 16:36:22

@Mike36: (15.óra 46)

Majd hülye lenne! He he, nem azért neveztette ki magát.

Majd meg fogják változtatni az alkotmányt, melyben sokkal nagyobb befolyást biztosítanak a Közt. Elnöknek, vagyis "prezidenciális" elnök lesz. Majd ekkor mélyen elgondolkodik íróasztala fölött, és kölcsönkenyér visszajár alapon, lemond tisztségéről, hogy átadhassa helyét szintén az új alkotmányban meghatározott személynek, aki nem lehet más, mint Orbán Viktor.
Ezután a parlament, természetesen egyéni képviselői indítványra megszavazza, a Köztársasági elnök mandátumát, mely az idők végtelenjéig tart, újabb elnököt csak kihalás után lehetséges választani.

Mr. Hilter 2011.02.26. 16:38:51

Echte Néptársak!

Mi a Nacional Bocialist Pártban nem szeretjük az alkotmány Preambulumát.
És az utána következő részt se...
Kivéve, ha a Vezérelvvel megszentelt népi szellemületet juttatja összakaratra. Ezért az alkotmánynak Vorworttal kell kezdődnie! Továbbá Historische Taunton ist Volkermeinig von Meinhead!

Skorpió113 2011.02.26. 16:42:16

@gyilkos fűegér: Én értem. És baromira egyetértek Veled.

Skorpió113 2011.02.26. 16:49:31

@levvente: Milyen tények, te szegény. A tény az, hogy "Pali bácsi" -mindenki tudja, még Viktor is - egy szánalmas, műveletlen tuskó, aki szépen tud mosolyogni, nem kanállal eszi a pörköltet, és bevállalta a bólogatást a Vezér minden döntésére. Csak ezért kellett nekik erre a posztra. Az Orbán nem annyira hülye, hogy ne látná "Pali bá" színvonalát. Ha ez Neked nem jö le, akkor Te se lehetsz egy zseni.

Franzi 2011.02.26. 16:54:06

@DarthVader:

"2. § A jogszabály tervezetét a magyar nyelv szabályainak megfelelően, világosan, közérthetően és ellentmondásmentesen kell megszövegezni."

na már itt bukta van "közérthetően" ... szerinted 10 emberből hányan tudják, hogy mi az a preambulum?

nem mintha a többi jogszabály érthetően lenne megfogalmazva... :)))

igényes 2011.02.26. 16:54:13

@bebe tv: Ezért kellene eltakarodnia, vagy már azt is elképzelem, hogy visszaoszt a havi 20 milliójából.

igényes 2011.02.26. 16:56:27

@Franzi: A jogszabály tervezetét, vagy a jogszabályt?

Gizi a laborból 2011.02.26. 16:59:08

Minek jár az egyetemre előadást tartani, akinek hiányos a műveltsége, vagyis műveletlen?

igényes 2011.02.26. 17:05:59

Nekem leginkább az fáj, hogy veszekedik az egész ország és persze kihallatszik a határainkon túlra. Nagyon nagy kárt okoz Orbán, és Schmitt nekünk a nagy családnak. Híbás lehet mindenki, pártok és emberek, de hát az Orbánnak kellene gesztust,szakértelmet biztosítani. Nem államférfi. Államférfi lenne elzavarná a Schmittet, Matolcsyt és ha nem talál megfelelő nem protekciós seggnyalókat, akkor távozzék, de még az országból is. Nem meri megmondani neki senki, hogy szarban a haza!

igényes 2011.02.26. 17:14:56

Nem is értem, miként valósulhat ez meg?
Hihetetlen egy országos hatáskörű szervezet kitolta Libiába a határt!

A Terrorelhárítási Központ vette át a Líbiában rekedt magyarok kimentését célzó mentőakció irányítását.

Mi történik nálunk?

Ez a közzétett változat, ellenőrizve: 2010. december 2.
Pontosság ellenőrzött

Ugrás: navigáció, keresés
A Terrorelhárítási Központ, röviden TEK a második Orbán-kormány regnálása alatt, a 232/2010-es kormányrendelettel 2010. szeptember 1-jével megalapított,[1] a belügyminiszter irányítása alá tartozó[2] magyarországi, országos hatáskörű állami szervezet. Központja a fővárosi Maléter Pál laktanyában, a budapesti Zách utcában van.

Melchi Zadok 2011.02.26. 17:20:12

@F_Jikov: ha nem csak write only üzemmódban léteznél, akkor már rájöttél volna, hogy épp te csináltál magadból hülyét...

nagyat 2011.02.26. 17:27:10

Ez a 2/3 éppen ilyen köztársasági elnököt szeretett volna (mint amilyet O.V. kinevezett) és valószínüleg nagyon elégedett is vele! De ugye a másik 1/3-nak nem kötelező lelkesednie érte? Vagy már az is?

kela-bá 2011.02.26. 17:27:57

" A MAGYAR NÉPKÖZTRSASÁG alkotmányából:

A Magyar Népköztásaság társadalmi rendjének alapjaa munka.Minden munkaképes polgárnak joga, kötelessége és becsületbeli ügye, hogy képességei szerint dolgozzék. (!!!!!!!)

A dolgozók munkájukkal,munkaversenyben való részvételükkel, a munkafegyelem fokozásával és a munkamódszerek tökéletesitésével a szocialista épités ügyét szolgálják."

A FENTI IDÉZETET A MUNKAKÖNYVEMBŐL VETTEM. Ezt kellene az ELŐSZÓBA beledolgozni !

További szép estét !

nagyat 2011.02.26. 17:46:40

Schmitt Pálban nem csalódtam! Voltak már utalások arra, hogy beszélhet valaki 5 nyelven, de nem lenne baj, ha legalább egyet értene!
De Pokorni??? Nagyon elképedtem, hogy a balneológiát bálnatenyésztésnek véli??? És úgy tünik nem viccelt! Magyar-történelem szak???? Na ez igazi csalódás!!!

elizon pucsnik 2011.02.26. 17:48:21

@kela-bá:
népköztársaság?
munkakönyv? hol? a vitrinben?
vissza Pi'bácsit ! vagy Jóságos Janit?

krausz2 2011.02.26. 17:56:02

@kela-bá: Nagyon jó!! Ha már ez ritka hülye cikk megjelenhet /íme a sajtó szabadság/az alkotmány bevezetőjének
is méltó szöveg.Erre varjatok gombot..

Mahaboul 2011.02.26. 18:02:36

Nem örülök hogy ő a köztársasági elnök, de szerintem ez nem magas labda, egyáltalán nincs benne a mondatban, hogy a mostani preambulum kifejezést akarja megváltoztatni. Ez a mondat azt jelenti, hogy ha lesz preambuluma az alkotmánynak (vagyis az újnak), akkor azt ne úgy hívják. Szerintem ez erős félremagyarázás.

kela-bá 2011.02.26. 18:02:57

@Orbán már mindenki tüntet, szorul a hurok törpe!!!:

Nyugi-nyugi ! Azért nem igazán jó a párhuzam Pokorni Zoltán TV-s "szereplése" és az arab világ gonjai között.
Az otani olajjal és sivataggal szemben azért itt kishazánkban még más a helyzet, nekünk még van mit és lesz is mi apritani a tejbe,(az olaj , homok nem ehető) még akkor is ha nincsennek olajbevételekbőldollármilliárdjaink.Van viszont ADÓSSÁGUNK sok-sok dollár-milliárd ! Majd lesz valahogy , ezért nem lenne szerencsés ha nálunk is hasonló helyzet lenne mint amilyent esetleg ÖN szeretne ? De biztos nem szeretne!Ugye ?
( Egyébként meg a DEMOKRÁCIÁKBAN az ország vezetői nagyobb tiszteletet erdemelnek,bármely oldal jóvoltából van hatalmon !)

További szépestét !

igényes 2011.02.26. 18:13:04

@Mahaboul: Ezt valaki már nagyon szakszerűen elmagyarázta! A Preambulum az a paragrafusok elötti rész. Magyarázat, bevezető, előszó, ahogy mondá Pál.

Talán jobban érthető, ha azt mondom:

Kezedbe veszed Graham Greene A csendes Amerikai című kiadványt. Nincs ráírva, hogy regény, vagy könyv. Viszont van 281 papírra nyomtatott oldala.

kela-bá 2011.02.26. 18:17:18

@krausz2: @elizon pucsnik:

Kedveseim ! Nem figyeltetek, csak idéztem a munkakönyvem első lapjáról. Az igaz, hogy nem irtam oda a kiállitási dátumot : 1958
Az az alkotmány idézet úgy is értelmezhető: hogy aki nem dolgozik ne is egyék. Most meg annak van sok, nagyon sok aki nem dolgozik , csak spekulál, becsap másokat és még sorolhatnám ! ( Tisztelet a kivételnek !)Akkor "szoci" volt most meg demokráci.
Lényeg, hogy szép az élet, és legfontosabb az egészség !
További szép estét !

inkompatibilis 2011.02.26. 18:31:05

Ha ebben az országban mindenki az őt valóban megillető helyre kerülne hirtelenjében, lenne itt felfordulás.Nemcsak a politikusok, hanem az újságírók, igazgatók,alapítványok vezetői stb. De szép is lenne!

ephudd 2011.02.26. 18:35:29

Nincs kedvem végigolvasni a kommenteket, biztosan már is megírta már. A mostaniban nincs Preambulum, az új tervezetében van:
www.parlament.hu/biz/aeb/resz/munkaanyag.htm.
Nyilván erre gondolt Pali bácsi, aki indokoltan aggódik emiatt, s nem az Alkotmánybíróság ellehetetlenítése miatt emeli fel a szavát... Tehát, felesleges a poszt, bár az alkalmatlansága szempontjából ez már nem oszt nem szoroz.

pucros 2011.02.26. 18:41:53

Egyáltalán nem az van benne implicite, hogy a mostaniban volna preambulum.

Aki figyelte az új Alkotmányról folytatott diskurzust idáig, az sokat találkozott a "mi legyen a preambulumban?" kérdéssel.

Egyértelmű, hogy ehhez képest lenne "előszó".

Netuddki. 2011.02.26. 18:52:13

"Nagyon messze van még 2015."

Ha még idén megválasztotok jövőre úgy kibszom a lába sem éri a földet... XD
orbán adta, kovi elvette. XDDDD

kirsten 2011.02.26. 18:58:36

MKit foglalkoztok ti az alkotmánnyal amikor olyan egyenes hátú, okos ember mint a köztársasági elnök és a gonosz törpe munkálkodik rajta. Hogy vinné el őket a Mubarak, az egész fidesznyik csapatot.

naresh 2011.02.26. 19:07:09

@kela-bá: Utolsó előtti (zárójeles) mondatával teljes egészében egyetértek elvben, de nem tudom, hogy ki mutatott e téren elsőnek rossz példát nemzetünknek! Továbbá az sem jó példa, ha magas méltóságok elnyeréséhez alacsony mércét állítunk. Őszintén szólva nem szeretem azt a megközelítést, hogy "ha valakinek hivatalt ad a jó Isten, akkor észt is ad hozzá"...

Akitlosz · http://honunk.blog.hu/ 2011.02.26. 19:14:42

@samba pa ti:

Felesleges. Nem tehetsz róla, nem tehetünk róla.

A köztársasági elnököt a parlament delegálja, a választópolgároknak nem osztottak szavazati jogot a kérdésben.

Mások tetteiért pedig nincs miért szégyenkezned. Neked sem.

Akitlosz · http://honunk.blog.hu/ 2011.02.26. 19:17:38

@dik_:

A köztársasági elnök fontosnak tartja a magyar nyelv ápolását, megőrzését.
ezzel a véleményével én teljes mértékben egyetértek.

Felesleges a júzereknek, lájkolni, preambulumozni, einstandolni, amikor magyarul is beszélhetnének. Ha tudnának.

Mahaboul 2011.02.26. 19:38:37

@igényes: Tudom mi a preambulum, köszi, latinnal viszonylag jól állok. Azt próbáltam elmagyarázni, hogy a fent említett mondat nem azt sugallja, hogy Palkó Bá meg akarja változtatni a mostani elnevezést, azaz nem tudja hogy nincs preambuluma a jelenlegi alkotmánynak, hanem hogy ha majd lesz az újnak, akkor azt ne így hívják.
Az irodalmi példa meg érthetetlen, mivel attól még hogy Graham Green neve szerepel rajta, nem biztos hogy regény. A rothadó nyugaton ezért írják rá a könyvek borítójára, hogy az adott kötet regény vagy életrajz, stb.

idelle · http://egymondatban.blog.hu/ 2011.02.26. 19:43:27

hááát, ha valaki nálam jobban utálja azt a vívóembert, az festi magát, de ezt most benézte a kedves posztíró.

szar ám az, ha szövegértelmezési kérdéskörben herótozunk, aztán nekünk sem megy.

a szöveg ugyanis nem utal arra, hogy a mostaniban mi van vagy mi nincs.

szgy 2011.02.26. 19:50:19

az idézett részt nem tudom úgy értelmezni ahogy azt a cikk írója szeretné - az hogy a következőben mást szeretne nem állítás arról hogy a mostaniban mi van.

nem vagyok valami nagy Schmitt-fan, de az ilyen cikk mire jó? gyenge belemagyarázás gyenge fikázás alapjául?

szgy 2011.02.26. 19:51:59

most látom, az előttem szóló is ugyanezt írta :-)

DarthVader 2011.02.26. 20:41:26

Már régen szerepelt, ezért az újaknak mégegyszer elmondom:

Az alkotmánynak van preambuluma. Most is. Meg lesz is. De! Nincs beleírva, hogy "Ez itten a preambulum". És nem is lesz. Se az, hogy "Preambulum", se az, hogy "előszó". Csak egyszerűen ottan lesz a preambulum a maga pőre valóságában. Megnevezés nélkül. (Ha valaki véletlenül veszi a fáradságot, és megnézi a jelenlegi alkotmányt, az láthatja. Na, pofára valahogy így fog kinézni az új is). Paja bácsi csak gondolt egyet, hogy ő mostan imidzset erősit. Csak olyan hülyén tette, ahogy eddig is.

zassz 2011.02.26. 20:59:16

A vidéki tornatanárok védelmében: 1. szted nem ugyanazt a képzést kapják, mint a fővárosiak? Van külön "vidéki" tagozat? Vagy ab start kisebb aggyal rendelkeznek vidéken?
2. Szerintem bármelyik tornatanár okosabb Palinknál.
Mielőtt "vidékiznél" : jelenleg falun élek, ex Ráday utcai, ex berlini, ex pécsi lakosként, mert itt számos előnyt véltem felfedezni :)

Grigorij Pantyelejevics 2011.02.26. 21:03:31

Pali bátyánk vicces. Baromira vicces. Egyéb szerepe amúgy se lett volna másnak se. Így Pali bátyánkkal igazán jól jártunk.

Pár száz milliót ráköltünk. Repked, kajál, integet. Ezért cserébe stabilan heti szinten hozza a terminus debil kis könnyed poénját.
A büdös életben tízmilliárdokba kerülő hagymázas ötletei nem lesznek, mivel semmiféle ötletei garantáltan soha nem lesznek.

Szerintem a mi Pajánk nettó nyerő. Egy olcsó nemzeti udvari bolond..

potyus 2011.02.26. 21:26:12

Legújabb hír (vagy elképzelés?), a Budai várban képzelik el a kormányzati negyedet.
Oda költözne a miniszterelnöki hivatal, természetesen a miniszterelnökkel az élen, a Sándor Palotába. Egyébként anno, amikor az első Orbán kormány renováltatta a palotát azzal az elképzeléssel, hogy Orbán oda költözik. A nemzeti Galéria nemsokára a Városligetbe (?) költözik, és a megüresedett valamikor Királyi Palota adna otthont a Közt. Elnöknek, vagyis Schmitt Pálnak, továbbá egy két miniszteriális hivatal is a várban kapna elhelyezést.

Palika elérheti élete vágyát, a királyi palotában székelhet, vagy pisilhet......

dr. médiafigyelőbété 2011.02.26. 21:37:20

Pali bá most azért szív, mert a beszélőkéje - viszonylag - jó (?). Ez a szint elég volt korábbi életpályájához - szálloda igazgató, sportdiplomata, stb. A k. elnökséggel viszont nagy fába vágta a fejszéjét, magasra tették neki a lécet, lehet ragozni.
Az elnöksége elején elkövetett pár botlása most már tovább generálja az újabb hülyeségeit, amelyekből nem tud kimászni.
Legbiztosabb, ha nem szólal meg... :)
Csúfos bukás, totál égés lesz a vége.

villamos alóli kacaj 2011.02.26. 21:38:23

Pali bá', ez
" finta in tempo" volt, ha emlékszik rá!?

zoldx 2011.02.26. 22:04:34

Csak a "fikázás" fér bele a keretbe? Az ellentétes vélemény nem?(az ötödik kommentem törlődik valamilyen különös okból!

Bergeroth 2011.02.26. 22:10:47

Mindentől függetlenül sajnos schmitt nem veszi észre, hogy alkalmatlan a köztársasági elnök szerepére, illetve, hogy udvari bolondot csináltak és csinálnak belőle.
Amit tud, és teljesen biztos benne, az a "dobzse, dobzse, dobzse" folyamatos ismételgetése. Kb. ennyi a sztori.

Bergeroth 2011.02.26. 22:11:35

komment bújj elő...

baliquez 2011.02.26. 22:58:13

Mégis mit vártok, shitpuli egy sportkormány sportállamfője. Emlékeim szerint a sportosztály már az általános iskolában is az "E" osztály volt - az "A" az eminens/protekciós, a "B" és a "C" az átlagos -, olyan hely ahova a szellemi képességekben kevésbé jeleskedő gyerekeket tették, hátha legalább sportteljesítménnyel képes lesz néhányuk valami értékelhető eredményt elérni.

Volt ám "F" osztály is, a tanyasiak és a HHH számára, szóval bármilyen nehezen hihető, lehet még szánalmasabb államfőnk. Annyi mindenképp a javára írható hogy nem suk-süköl, de öles léptekkel közelít saját kategóriájának aljához.

nagyat 2011.02.26. 23:36:59

@kela-bá: már ha rászolgálnak és megérdemlik, mert a demokrácia már csak ilyen, nem olyan mint kerályság ugyi...

De hová tűnt Columbo felesége? 2011.02.26. 23:44:22

@Skorpió113:
"gyilkos fűegér: Én értem. És baromira egyetértek Veled."

Igen, ez tisztán érthető volt. Én is, mint Skorpió113, nagyjából pont.

Pistie 2011.02.27. 00:02:58

Meg voltam róla győződve, hogy Sólyom nem volt jó közt. elnök, mert politikai meggyőződésből dobált vissza szinte minden törvényt, vagy küldte az AB-hoz normakontrollra.
Át kell értékelnem az eddigi véleményemet.
Sólyom jó közt. elnök volt, vagy legalábbis 1000-szer jobb, mint most a Skicc Pali. De a tanulság ebből is látszik: mindig van rosszabb (bár jelen helyzetben ha egy rajzfilmfugra lenne a közt. elnök még az is jobb lenne, mert attól nem is várna el az ember semmit)

De hová tűnt Columbo felesége? 2011.02.27. 00:07:25

@Bergeroth:
"Mindentől függetlenül sajnos schmitt nem veszi észre, hogy alkalmatlan a köztársasági elnök szerepére, illetve, hogy udvari bolondot csináltak és csinálnak belőle."

Nos igen, ez így van. De feltételezem, azzal te is tisztában vagy, hogy SP alapvetően képtelen bármilyen, megítélését negatívan érintő, belső, azaz önnön magából fakadó dolgot felismerni.
Példa:
Amikor Athénban kalapács-/diszkoszvető gixer volt, akkor rögtön felismerte a (külső) veszélyt, és naná, hogy nem állt ki Fazekasék mellett. Hablaty, az volt. No persze, valszeg nem látta, vagy nem akarta látni arcpirító árulását.
Kérdezem: hogy tudott ez az ember az athéni olompiáról MOB elnökként hazajönni?? Azon nyomban le kellett volna váltani, de legalábbis jelezni kellett volna felé, hogy a következő MOB ülésen repül!
Nos úgy, hogy a közeg maga konzerválja idiótaságait, s nem engedi őt le a fej fölé emelt pajzsról. Mert nem érdeke, mint ahogy OV is csak érdekből tartja ott, ahol. Ha nem lenne érdeke, nem lenne így, de akkor Sp már szélirányba állítaná nyelvcsapás-vitorláit.
Mit is vréhatnánk egy olyan embertől, aki NOB elnök, Főpolgármester Házelnök és KE pozíicókról álmodozik, és addig nyal/hylezkedik, amíg az egyiket el nem éri.
SP vagy soha nem fogja felfogni alkalmatlanságát, vagy ha igen, messze nem foglalkozik azzal, ki mit gondol róla.
Nos igen, az egész élete így telt, ő valszeg tényleg azzal a bárgyú vigyorral az arcán fog távozni. Boldogan, lelki és szellemi szegényként.

nem várt fordulat 2011.02.27. 00:30:54

nem olvasom végig a kommenteket és a posztot sem, de alárendelt mondat és vesszőhasználat, ha már nyelvhelyességről beszélsz baszod.

fog- és Bulawayo magiszter 2011.02.27. 00:37:08

Megint eggyel több aljas és silány poszt. Úgy állítja be, mint ha Schmitt szerint a mostani alkotmányban benne lenne a "preambulum" szó. Elképesztő mocsokság.

fog- és Bulawayo magiszter 2011.02.27. 00:39:01

@samba pa ti: azért szégyelld inkább magad, hogy szerencsétlen szoci demagóg vagy.

fog- és Bulawayo magiszter 2011.02.27. 00:40:25

@zuttyi: azért a te nyelvedet is dinamittal kellene kirobbantani gyurcsány hátsójából.

Bergeroth 2011.02.27. 00:53:02

@fog- és Bulawayo magiszter:
...éééés megérkezett a fekete-fehér szemüvegesek egyik képviselője. Akinek nem tetszik, amit a jelenlegi kormány művel, az szoci és demagóg. Pont.

Istenem.....

ezt találtam 2011.02.27. 01:11:48

@Mahaboul: olvassatok már vissza egy kicsit, ne csak writeonly módba kapcsolva ugassatok.

ahogy Darth Vader is többször leírta már: "Az alkotmánynak van preambuluma. Most is. Meg lesz is. De! Nincs beleírva, hogy "Ez itten a preambulum". És nem is lesz. Se az, hogy "Preambulum", se az, hogy "előszó". Csak egyszerűen ottan lesz a preambulum a maga pőre valóságában. Megnevezés nélkül. (Ha valaki véletlenül veszi a fáradságot, és megnézi a jelenlegi alkotmányt, az láthatja. Na, pofára valahogy így fog kinézni az új is). Paja bácsi csak gondolt egyet, hogy ő mostan imidzset erősit. Csak olyan hülyén tette, ahogy eddig is."

dr. trafik nomac 2011.02.27. 02:10:21

@skip22: Azert mert a hireket (MTI) allami penzbol gyartjak, igy jut ra, hogy eled toljaka szemetet.

dr. trafik nomac 2011.02.27. 02:12:32

@fog- és Bulawayo magiszter: muert, hogy kellene beallitani. Ha az eg zold, es azt mondom zold, az rossz beallitas, mert mondhatnam, hogy nem keke :) Igy mez egy mostanaban.

Studiosus 2011.02.27. 03:26:16

nyilván arra gondolt, hogy a következő szövegbe, ha felveszik a részt, ne preambulumot, hanem előszót írjanak.
ebből egy egész posztot összehányni... hát igen. ezt hívják felesleges faszságnak.

algi 2011.02.27. 05:56:31

@Malachi: @MA: @Steve the Great: @Mezőhegyessy Nimród: Akkor nem a jelenlegi alkotmányról beszél? Hanem egy már létező szövegtervezetről, amiben szerepel a "preambulum" szó? Azt hittem, még nincs szövegtervezet. Vagy ő már előre látta, hogy azt fogják javasolni, hogy "preambulum" szó szerepeljen? Különben hogyan szerepelhetne bármi is a "preambulum" szó helyett, ha az még sehol sem szerepel?

Goompah 2011.02.27. 06:06:05

"Most sincs benne, drága elnök úr.
Se a "preambulum", se az "előszó" kifejezés.
Tényleg."

Drága posztoló (nem úr), Schmitt Pál sehol nem állította, hogy bármelyik szó szerepel benne.
Tényleg.

Elmagyarázom, mert úgysem érted. Eddig sok szó esett arról, hogy a fülkeforradalmi alkotmány elé biggyesszenek egy preambulumot, mert az olyan szép és jó és modern és ojrópai. Eddig végig ezzel kapcsolatban a preambulum szót használták. Erre mondta Schmitt Pál, hogy "a preambulum szó helyett az előszó megfogalmazás szerepelhetne benne".

Talán már más is felvilágosított téged erről, nem olvastam végig a kommenteket. Igencsak szánalmas, ahogy ott is fogást próbáltok találni ezen a szerencsétlen paprikajancsin, ahol éppen nincs. Írt/mondott ő épp elég hülyeséget, égette magát épp eléggé. De ebben a konkrét esetben semmi hülyeséget nem mondott, a kijelentéséből csak egy zsigeri gyűlölködő vonhatta le azt a következtetést, amit te.

Ettől az előszó elnevezés még elég necces lenne, előszava egy könyvnek van. A preambulum jogi szakszó.

Zozi79 2011.02.27. 06:57:51

Ez kurva nagy öngól. A jelenlegi alkotmányban tényleg nincsen benne a preambulum szó. De a következőben benne lesz, vazzeg!! Többek között azért is írnak új alkotmányt, hogy legyen preambuluma, te ütődött, unatkozó, grafomán balliberós blogger!! Hol éltél te eddig??

A faszért kell minden apróságba belekötni, miért kell minden helytelen ragozásról meg elgépelésről posztokat írogatni, aztán meg telehányni ostoba, gyűlölködő kommentekkel az internetet?! Főleg úgy, hogy már lassan 2 hónapja nincs is sajtószabadság! Lehet egyáltalán ilyet??

Ráadásul ez tényleg öngól, nagy öngól!

Zozi79 2011.02.27. 07:05:36

Ja, a vidéki tornatanározás pedig több mint ocsmány és undorító.

Egyszóval, szép bizonyítvány állítottál ki itt magadról, te "posztoló".

MA 2011.02.27. 07:25:12

@algi:

Próbálj meg elképzelni egy olyan szituációt, amikor szó van valamiről, el akarunk készíteni. Beszélgetünk róla, milyen színű legyen, mekkora legyen, miből készüljön és a többi. Kerestünk is valakit, aki megrajzolja nekünk a vázlatokat, amivel ugyan még nem végzett. De ettől függetlenül, vagy ha úgy tetszik ezzel párhuzamosan, vagy még inkább ez idő alatt még lehet arról beszélgetni, hogy ne piros legyen, hanem zöld...

lyken 2011.02.27. 07:39:42

"Schmitt Pál kétszeres olimpiai bajnoki címe, vagy a Nemzetközi Olimpiai Bizottságban és az Európai Parlamentben betöltött szerepe alapján senki sem gondolhatja komolyan, hogy majd szégyenkeznie kell miatta."

WTF? Ezek nem néztek tévét az elmúlt 15 évben? Csinovnyik Pali bá eddig se volt képes semmi értékelhetőre vagy értelmesre. Csak ez senkit nem zavart, mert leszarták magasról azt amit csinált, mert ott csinálta ahol. Tőlünk relatíve jó távol.
Az értelmes emberek mindenesetre már akkor észrevettek valamit mikor ez a rendkívüli ember házelnök lett.

Hígagyú 2011.02.27. 08:11:05

Sólyom László (akit egyébként nem csíptem), ritkán szólalt meg, de akkor valami fontosat mondott.

Schmitt fontosnak hiszi, hogy mindíg megszólaljon. Ezért aztán minden megnyilatkozása egy veretes baromság. Az ország tele van gonddal-bajjal, Ő meg olyan f@szságról értekezik, hogy preambulumnak, vagy előszónak hívjuk az "új" alkotmány legelhanyagolhatóbb részét.

Komolyan mondom, szégyen ez a Pali.

genyamagyar 2011.02.27. 08:16:39

@Zozi79: "A faszért kell minden apróságba belekötni, miért kell minden helytelen ragozásról meg elgépelésről posztokat írogatni, aztán meg telehányni ostoba, gyűlölködő kommentekkel az internetet?!"

Megmondom miért: mert ezt csinálta a jobboldal az Mszp-Szdsz kormányzása alatt.

Tudod elég szánalmas az, hogy ha valaki nekiáll pofozkodni, aztán hirtelen kap egy maflást és akkor megsértődik.

Hígagyú 2011.02.27. 08:21:58

Nem értem miért kell Schmittnek egyáltalán megszólalnia? Maradjon csöndben a hátralévő időben, élvezze a jólmegérdemelt semmittevést, és hallgasson.
Neki is könnyebb, és nem járatja le hazánkat.

2in1

Ketrec_rázza_a_majmot 2011.02.27. 08:23:52

Ne törődjetek vele. Hogy van-e preambulum, és azt hogy kell írni, majd a balneológusok eldöntik. Bálnatenyésztési szakemberekre nincs szükségünk, Pokorni testvér megmondta. Akkor legalább legyenek hasznosak !

kaqkkfioka 2011.02.27. 08:24:09

Az "előszónál" már csak a tartalom a lényegesebb.

Amidazophen 2011.02.27. 08:54:36

Aki magyarul húlye, az idegen nyelven - még hülyébb.

Lépten-nyomon hallva SP magasröptű szellemi megynilatkozásait, elgondolkozom azon: mennyi hihetetlen baromságot beszélhetett össze ez az ember a NOB-ban három, a nemzetközi diplomáciában másfél évtized alatt. Ha a diplomaták mesélni tudnának, hogy mekkora önfegyelemmel kellett megőrizzék komolyságukat, az azért nagyon érdekes és vidám lenne.

De egyúttal végtelenül szomorú is...

Zozi79 2011.02.27. 09:17:46

@genyamagyar: ja csak ezért? Akkor oké, azt hittsm már baj van a kormányzással.

Zozi79 2011.02.27. 09:21:49

@Amidazophen: ne aggódj, Magyarország renoméját Schmitt után aztán rendbe tette Medgessy meg Gyurcsány.

Böhöhöhö!

lanyi 2011.02.27. 09:56:50

Posztírókám!

Az nem baj hogy a köztársasági elnök nem a jelenlegi alkotmányról beszél?
Az téged nem zavar seggfejkém?

Vagy ilyen posztra kaptál most megrendelést a libsi bolsi főnökeidtől?

Hányadékok vagytok!

Nyaljátok ki a vezéretek seggét!

Amig nem kap számot:)))

La Rosa 2011.02.27. 10:26:38

"A preambulumot – a korábbi gyakorlatnak megfelelően – a jogszabály megjelölését követően a törvény vagy alkotmánymódosítás szakaszait megelőzően lehet elhelyezni. Hangsúlyozandó ugyanakkor, hogy mivel a preambulum csak logikai elemként része a törvénytervezetnek és mivel normatív tartalmat nem hordoz, ezért nem lehet a preambulumot szerkezeti egységbe illeszteni, így nem jelölhető például önálló szakaszként vagy pontként."
ergo a preambulum nem része az alkotmánynak...

prof. med.univ. doktor 2011.02.27. 10:28:11

Egy vezetőt minősít, hogy kik a fontos poszton dolgozó beosztottjai, főleg, ha a kinevezésükért ő a felelős. Ez szerintem OV szégyene. Ami nem is lenne baj,ha egydül viselné ennek az ódiumát. De élünk itt néhányan, akik, bár nem ide - sehova se - szavaztunk, mégis nevetség tárgyává váltunk emiatt és ezzel a sornak, gyanítom, még nincs vége. Most már k...ra dühös vagyok.

igényes 2011.02.27. 10:30:03

Kérek mindenkit, aki olvassa el Schmitt Pál életrajzát!

Nagyon tanúlságos a butasága. Koncentráljatok arra, hogy egyszer egy városi nagykövet, elötte egy országban. Persze még kitüntetéseit sem vallja be, amit meg bevall, azt helytelenűl írja.

www.keh.hu/index.php?submenu=schmitt_pal_eletrajz&cat=51

Civil tevékenység

Magyar Köztársaság nagykövete Svájcban (1999 - 2002)
Magyar Köztársaság nagykövete Madridban (1993 -1997)
Népstadion és Intézményei, főigazgató (1980 - 1983)
Hungarhotels Szálloda és Vendéglátóipari Vállalat (1966 - 1980)

high up! 2011.02.27. 10:37:05

Göncz Árpád és Schmitt Pál között van egy óriási különbség. Bár Pali bá ugyanolyan szolgaian tudja kinyalni a kinevezöinek a fenekét mint Árpi bá (lásd Árpi bá szó nélküli aláírásait az összes masop-libsi törvényre, köztük a késöbb az AB által egy hatod részben megsemmisített Bokros-csomagot), addig Pali bának még nagyon sokat kell gyakorolnia, hogy a pálinkás pohár emelésében utolérje Árpi bá tehetségét.

igényes 2011.02.27. 10:52:11

Nos, Palika életrajza!

Dr. Schmitt Pálnak, Magyarország köztársasági elnökének életrajza.

1. Felesége takarékossági okokból nem Dr. Schmittné Makray Katalin, egyszerűen Schmittné Makray Katalin
2. Felesége három gyermek apja!
3. Tanulmányok???????????????
4. Nyelvtudás fokozat nélkül?
5. Politikai tevékenység? MSZMP, MSZP
6. Civil tevékenység? Madrid az egy város, Svájc egy ország.
7. Japán Szent Hagyaték Arany-Ezüst Csillagja, 1998 Helyesen: csillaga

Személyes adatok

Születési hely, idő: Budapest, 1942. május 13.
Családi állapot: nős, felesége Schmittné Makray Katalin
Három gyermek apja

Tanulmányok

Címzetes egyetemi tanár (1994)
Doktori cím Testnevelési Egyetem (1992)
Okleveles közgazdász, Közgazdaságtudományi Egyetem (1965)

Nyelvtudás

Angol, német, francia, spanyol, orosz

Sportolói múlt

Kétszeres olimpiai bajnok (párbajtőr csapat 1968, 1972)
Kétszeres világbajnok (1970, 1971)

Politikai tevékenység

A Magyar Köztársaság Parlamentjének elnöke (2010. május 14 - 2010. augusztus 5.)
A Fidesz - Magyar Polgári Szövetség alelnöke (2003 - 2007)
Az Európai Parlament alelnöke (2009. július 14. - 2010. május 14.)
Az Európai Parlament Kulturális és Oktatási Bizottságának alenöke (2004 - 2010)
Az Európai Parlament Küldöttségi Elnökök Értekezletének tagja (2004 - 2010)
Az EU-Horvátország Parlamenti Vegyes Bizottságba delegált küldöttség elnöke (2004 - 2010)
Az Európai Parlament Japánnal fenntartott kapcsolatokért felelős küldöttségének póttagja (2004 - 2010)

Civil tevékenység

Magyar Köztársaság nagykövete Svájcban (1999 - 2002)
Magyar Köztársaság nagykövete Madridban (1993 -1997)
Népstadion és Intézményei, főigazgató (1980 - 1983)
Hungarhotels Szálloda és Vendéglátóipari Vállalat (1966 - 1980)

Sportvezetői tevékenység

Magyar Olimpiai Bizottság elnöke (1990 - 2010. augusztus 4.)
Magyar Sporttanács társelnöke (1997- )
Nemzetközi Olimpiai Bizottság (NOB) alelnöke (1995 - 1999)
Olimpikonok Világszövetségének (WOA) elnöke (1999 - )
NOB végrehajtó bizottság tagja (1991 - 1999)
NOB sportolói bizottság alelnöke (1984 - 1988)
NOB környezetvédelmi bizottság elnöke (1995 - )
OTSH alelnök - MOB főtitkár (1983 - 1988)
NOB tag (1983 - )

Kitüntetések

Japán Szent Hagyaték Arany-Ezüst Csillagja, 1998
Spanyol Katolikus Izabella Nagykereszt, 1997
Magyar Köztársasági Érdemrend Középkereszt, 1992

samba pa ti 2011.02.27. 11:27:46

@Akitlosz:
bizony,én szégyelltem magam akkor is,
amikor bangkokban a reptéren,már a beszálláskor egy 5-6 fős magyar csapat,a tax-free-ben vett whisky-t lóbálva és iszogatva,magyar zászlót lengetve randalírozott,olyannyira,hogy a thai rendőröket kellett rájuk hívni.
arról sem nagyon tehettem,de mégis rossz volt jelen lenni.
palibá is először megtanulhatna magyarul,s utána kéne nekilátni védeni a nyelvet.
dehát:
"Magyarország messzire van"

samba pa ti 2011.02.27. 11:32:29

palibá angol tudása....
annak alapján,amit az öreg bernie ecclestone-éknak itt a parlamentben előadott,azt mondanám,hogy angolul márpedig nem tud.
vizsgája,az lehet,hogy van.
de olyasmi,előfordult a régi rendszerben is.
lehet,hogy akkor szerezte.

prof. med.univ. doktor 2011.02.27. 11:52:30

Szerintem a köztársasági elnökség főbb ismérvei (nem sorrendben):
- nagy tudás vmilyen szakterületen
(lehet balneológia)
- decens viselkedés
- az önálló gondolkodásra való képesség, autonóm személyiség
- széleskörű tájékozottság, a világ dolgaiban való magabiztos eligazodás
- idegen nyelv-nyelvek ismerete
- bátorság és megfontoltság
-objektív, pártérdekektől mentes szemlélet
- vezetői attitűd
Tényleg olyan sok ez? Igen. Mindaddig, amíg a politika olyan, amilyen. Értem én a szolgálat mibenlétét, csak nem értek vele egyet. Ehhez még jogom van...

Goompah 2011.02.27. 12:25:11

@La Rosa:

Ehhez azért olvasd már el az angol Wikipedia Preamble szócikkét. Van, ahol a preambulum jogilag releváns tartalmat is hordoz, és ez nálunk sem zárható ki a jövőben.

"ergo a preambulum nem része az alkotmánynak..."

Ergo a preambulum rése _lehet_ a következő alkotmánynak.

bebe tv 2011.02.27. 14:51:33

@igényes: Egy olyan ember aki egész életében kizárólag a nagy dohányra hajtott annak az eszébe sem jut, hogy lemondjon.Eladta a lelkét az Mszmp-nek, az MDF-nek majd megpróbálkozott az Mszp-nél, és amikor az nem jött be rögtön felajánlotta szolgálatait a fidesz-nél úgy, hogy csak akkor adja a nevét a fideszhez, ha első helyen szerepel majd az EU parlamenti listán.A fidesz parlamenti képviselők meghatározó része pedig sajnos ilyen fazonokból áll.

Kandabula 2011.02.27. 23:52:38

Érdekes, hogy gyermekei külföldön élnek. Ő már tud valamit?

M.C.Escher · http://nyekk.blog.hu/ 2011.02.28. 00:54:40

Ilyet?! De legalább Schmitt Pál is érdemben hozzászólt az alkotmánykoncepció vitájához :)
süti beállítások módosítása