2011
feb.
25.

A köztársasági elnök azt szeretné, ha az új alkotmány "magyar nyelven szólna", így a preambulum szó helyett az előszó megfogalmazás szerepelhetne benne - közölte Schmitt Pál a Pannon Egyetemen tett látogatása során.

 

Kapcsolódó hivatkozások:

 

Ilyenkor az ember csak tényleg eltakarni tudja a fejét, szomorúan, lemondóan, beletörődve. Mert itt már tényleg mindegy. Itt van ez a fess nagypapa, akiből köztársasági elnököt csinált a kétharmados többség, és volt sportemberhez méltatlan módon, ahány akadálynak fut neki, annyit bólint le a homlokával.

 

Most sincs benne, drága elnök úr.

Se a "preambulum", se az "előszó" kifejezés.

Tényleg.

 

 

 

Ha egyszer, csak egyetlenegyszer elolvasta volna, akkor tudná. Ez nem egy edzésterv, hanem a jogforrási hierarchia csúcsa, egy jogi norma. Nem szégyen, hogy nem találkozott még ilyesmivel, de akkor vagy nem kell köztársasági elnöknek menni, vagy, ha már ráesett ez a nagy stallum, legalább kérdezzen meg valakit (ne a félanalfabéta beszédíróját), aki már olvasta az Alkotmányt.

Végtelenül szomorú azt látni, hogy hogy a jelek szerint egy olyan embernek kéne az általa sosem olvasott Alkotmány 29. § (1) szerint  kifejezni a nemzet egységét, és őrködni az államszervezet demokratikus működése felett, aki kvalitásai és reakciói alapján bármikor behelyettesíthető egy vidéki, nyugdíjas tornatanárral.

Hab a tortán, hogy az államfővé választása óta csak helyesírási hibákkal dúsan felcsapott szövegeket és brutális tárgyi tévedéseket produkáló Schmitt Pál "a szép magyar beszédre, a magyar helyesírás ismeretének fontosságára, a választékos beszédmódra irányította a hallgatók figyelmét". Továbbá zsebkendőbe köhögj, tüsszents, és egyéb illemszabályok, nem?

Fogalma sincs a Magyar Köztársaság Alkotmányáról - ami már csak azért is probléma, mert például alig egy hónapja azzal indokolta a médiatörvény aláírását, hogy meggyőződött arról, hogy "a törvény egyetlen része sem ellenkezik a hatályos alkotmánnyal". Honnan tudja?

Egy biztos: a Heti Válasz rossz vátesznek bizonyult a köztársasági elnököt illetően. Schmitt Pált ugyanis tavaly nyáron ekképp üdvözölték pozíciójában:

Ellensúly vagy egyensúly, ez itt a kérdés. Az új köztársasági elnök nem kertel, egyenesen beszél, és az utóbbi megtestesítőjének mondja magát. Hitelesen. (...) Maradjunk hát veszteg, bármit mondanak az ellensúlyra mindent feltevők! Várjuk meg, hogy a szavak mit is jelentenek a valóságban. Hogyan is néz ki az emberek egyensúlyozó elnöke? Schmitt Pál kétszeres olimpiai bajnoki címe, vagy a Nemzetközi Olimpiai Bizottságban és az Európai Parlamentben betöltött szerepe alapján senki sem gondolhatja komolyan, hogy majd szégyenkeznie kell miatta.

De. A Magyar Köztársaság elnöke végtelenül kínos, és csak szégyenkezni lehet miatta. Tájékozatlan, műveletlen, jelenlegi posztjára teljesen alkalmatlan. Ez pedig nem csak ízlésbeli probléma: az államszervezet demokratikus működése felett most kellene a legaktívabban "őrködni" az államfőnek. Ehelyett mi van? Lózungok a választékos beszédről, pont Schmitt Pál által soha el nem érhető színvonalú helyesírásról, és ordas nagy blöffök a köztársasági elnök által ki sem nyitott alaptörvény "megsaccolt" tartalmáról.

Nagyon messze van még 2015. 

 

A bejegyzés trackback címe:

https://republikon.blog.hu/api/trackback/id/tr982690652

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: Balneológia 2011.02.28. 00:42:02

Természetvédők csoportjai szorgalmazzák, hogy Magyarország haladéktalanul csatlakozzon a Nemzetközi Planktonvédelmi Egyezményhez.Ugyanakkor, kiszivárgott hírek szerint a kormány hamarosan társadalmi vitát kezdeményez a balneológia oktatásának szükséges...

Trackback: Schmitt Pál a törvényalkotás motorja 2011.02.26. 22:24:52

Sorszám:  17 Szerző:  Ténytár Ígéret:  <p>&bdquo;&Ea

Trackback: Magas labda, Schmitt Pál a te neved 2011.02.26. 20:26:56

A köztársasági elnök azt szeretné, ha az új alkotmány "magyar nyelven szólna", így a preambulum szó helyett az előszó megfogalmazás szerepelhetne benne - közölte Schmitt Pál a Pannon Egyetemen tett látogatása során.

Trackback: Mindenki preambuluma 2011.02.26. 15:15:41

A preambulum nem az alkotmányok leglényegesebb része, a mostani magyar alkotmányozás során azonban nagy jelentőségre tett szert - elsősorban politikai szempontból. Ez voltaképpen érthető: az alaptörvény rendelkezései jó esetben szikár, normatív szabály...

Trackback: Preambulum 2011.02.26. 12:36:47

 Titok, hogy mit jelent, mer disznó, de annyit mondhatok, hogy a Károjnak előrefele kilóg a kukija, már amekkora van neki.

Trackback: Gyurcsány a hibás! 2011.02.26. 09:53:07

Már megint és mindenben.  Hogy ezt honnan tudom? Hát onnan, hogy szeretett vezérünk és az ő magyar hangja (aki biztosan Tihanyban született, mert mindig fáziskéséssel reagál dolgokra) kinyilatkozta: "Ember, érti? 27 százalék. Nyolc év alatt 2...

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Ezt elkúrtad Gonosz Törpe 2011.02.26. 09:15:37

Ez csak egy Parazita, buta, " szerződtetett " aláíró":) Hajlott vén ember, úgyse sokáig él már....

Malachi 2011.02.26. 10:14:27

nem védeném, csak tisztázzunk valamit. van már új alkotmány? nincs? de hát ő arról beszélt. nem a jelenlegiről. arról, hogy abban MAJD mi legyen/ne legyen. a kiemelés alapján, szerintem. ennek fényében tökmindegy van-e a jelenlegiben preambulum vagy előszó. nem?

Malachi 2011.02.26. 10:16:16

"A köztársasági elnök azt szeretné, ha az új alkotmány "magyar nyelven szólna", így a preambulum szó helyett az előszó megfogalmazás szerepelhetne benne - közölte Schmitt Pál a Pannon Egyetemen tett látogatása során."

szóval ebből hol következik, hogy SP szerint a jelenlegiben van preambulum?

én sajnálom 2011.02.26. 10:16:20

Egyserpenyős mérleg.
De lennék én mérleghitelesítő.

Mylady 2011.02.26. 10:16:39

Sajnálom Pali bácsit, nem ezt érdemelte volna. (nem, nem a posztra gondolok, hanem a pozícióra).
Az ilyen embereknek nem lenne szabad politikai szerepet vállalni. Maradjanak meg az emlékezetünkben úgy, ahogy kivívták az elismerésünket: sportolóként.

madz 2011.02.26. 10:19:40

@Malachi: a vita nem arról folyik, hogy preambulum van-e, hanem hogy a "preambulum" szó szerepel-e benne.

én sajnálom 2011.02.26. 10:20:30

Ellensúly vagy egyensúly, ez itt a kérdés.
Bravó!

MA 2011.02.26. 10:20:45

"A köztársasági elnök azt szeretné, ha az új alkotmány "magyar nyelven szólna", így a preambulum szó helyett az előszó megfogalmazás szerepelhetne benne - közölte Schmitt Pál a Pannon Egyetemen tett látogatása során. "

Ebből te hol olvastad ki, hogy szerinte jelenleg szerepel benne a preambulum szó?

Pali azt szeretné, ha az új háza természetes anyagokból épülne, így műanyag helyett fa nyílászárók lehetnének benne...

Ebből azt veszed le, hogy a jelenlegi házában műanyag ajtók vannak és amúgy meg nem is látott még építkezést?

Ha túl sokat foglalkozol valamivel, azt kezded hinni, hogy okos vagy, mások meg hülyék...

Steve the Great 2011.02.26. 10:21:09

Nem védve a közt.elnököt (mert időnként végtelenül kínos, amit művel), de szerintem a posztíró vagy erős prekoncepcióval indult neki az írásnak, vagy ő is folytonos és eredménytelen küzdelmet folytat a magyar szövegek értelmezésével.
Hol a térdemben állította Schmitt, hogy a mostani alkotmányban van premba..., prebamb... előszó??? Annyit jelentett ki, hogy az új alkotmány preambuluma (ami szinte biztos hogy lesz, már csak az a kérdés, hogy a himnusz vagy a NYENYI első sorai) legyen inkább előszó. Ez egyébként szerintem is fölösleges, de butaságot nem mondott Schmitt.

mrgumby1 2011.02.26. 10:23:28

gratulálok. legnépszerűbb magyar politikus. csak mondom.

gratulálok.

homér 2011.02.26. 10:23:50

alkotmányba elősző? mi a lófasz van már? ezt meg melyik paraszt találta ki? lesz lábjegyzet is? használati útmutató cserokira fordítva?

Jaffar 2011.02.26. 10:26:07

Mindenhol jó, de a legjobb ott, ahol nincs Orbán.

Malachi 2011.02.26. 10:26:32

@madz: ööö, de akkor is, szóval a poszt azt kifogásolja, hogy SP szerint a JELENLEGIBEN szerepel a szó, miközben ő a MÉG EL NEM KÉSZÜLTRŐL beszél. jól értem?

homér 2011.02.26. 10:29:13

@Malachi: meglehet. ezek szerint a párttársaival a médián keresztül vitatkozik. végül is kb. ezt lehet várni a fidesztől.

Írásjeleket ismeritek-e? 2011.02.26. 10:29:21

Ez a posztíró most magából csinált hülyét vagy megjátssza a hülyét?

MI A RETKESBŐL KÖVETKEZIK TÉVES FELTÉTELEZÉSED SZERINT, hogy Schmitt Pál azt képzeli, hogy a jelenlegi alkotmány tartalmaz preambulumot?

Gondjaid vannak a szövegértelmezéssel vagy a logikával?

Sapienti 2011.02.26. 10:30:26

Azért akar előszót mert azt hiszi megint valami fizetős könyvet írnak. Gondolom már a borítóját is tervezteti.

fonó 2011.02.26. 10:30:47

Illik a pitiáner bosszuálló dacos bugris kormányhoz egy ilyen kesztyübáb.

fidesz = házmesterek pártja 2011.02.26. 10:33:55

@Mylady: gondolkodtam egy darabig, hogy ennek a szenilis vénembernek a posztja és a pozíciója közt mi a különbség. Aztán nagy nehezen rájöttem, hogy ez a poszt nem az a poszt. :-))
Egyébként tényleg szánalmas, amit ez a szerencsétlen művel... Égeti magát, az országot, most épp az EU-t is... :(((

a_jo_pasztor 2011.02.26. 10:34:36

Még több sportolót a politikába!

fidesz = házmesterek pártja 2011.02.26. 10:34:52

@Mezőhegyessy Nimród: talán abból, hogy palika drága, eddig is csupa hülyeséget tett, mondott...

miskagyerek 2011.02.26. 10:36:50

Az az igazi baj, hogy az elnöki funkció nálunk mindig is kirakatjellegű, passzív,formális poszt volt, maradt. Lehetne (lehetett) akármilyen művelt, az alkotmányt kiválóan ismerő, akár nagyszerű gondolkodású ember a pozícióban, az aktuális párthatalom pillanatok alatt letekerheti a "nagyok" dolgába való belebeszélési ambíciókat.
Egyesek (teljesen megérthetően) naív monarchikus elképzeléseket fontolgatnak, szerintem inkább az elnöki poszt megerősítése volna az ország felemelkedésének egyik fontos kulcsa. Csakhogy erre a korrupt, mindig más és más pártálarcok mögé bújó, magukat manipulatív úton megválasztatott parlamenti képviselőktől semmi remény. Más meg jelenleg az alkotmányt nem tudja megváltoztatni. Mi pedig nem vagyunk arabok, akik felkelnek foteleikből a nyilvánvalóan erkölcstelen, szalondiktatúra ellen. Immár húsz éve.

Steve the Great 2011.02.26. 10:38:42

@Mezőhegyessy Nimród:
Asszem, ez csak a mindennapi demagóg propaganda akart lenni a posztíró részéről. Ennyire hülye senki sem lehet egy elemző intézetnél (remélem).

egyatlagosfelhasznalo 2011.02.26. 10:38:50

Na tessék, máris megjelentek a Fütyesz-droidok, akiknek az ordas nagy ökörség is mélyen szántó bölcsesség, ha valamelyik "sztárjuk" böffenti ki.

Steve the Great 2011.02.26. 10:44:54

"A Republikon nem titkolt célja, hogy a leegyszerűsítő elemzői közhelyekkel és a szélsőséges nézetekkel egyszerre tűzdelt hazai közbeszédben szakmailag megalapozott, liberális értelmezéseket mutasson be."

ROTFL "Szakmailag megalapozott" :D

becike4 2011.02.26. 10:46:04

Politikus mentes Magyarországot!

cogito verus 2011.02.26. 10:46:45

@Malachi: ebből nem következik.
Igazad van. Egyébként az is igaz, hogy Schmittnek fogalma siny arról, hogy mi a feladata.

MA 2011.02.26. 10:47:31

@Nothingspecial:

Droidok a jelek szerint a republikon intézetben vannak :D

csapo 2011.02.26. 10:52:13

"..bármikor behelyettesíthető egy vidéki, nyugdíjas tornatanárral."

Ne túlozzunk. Egy idomított majom is megtenné.

Malachi 2011.02.26. 10:52:34

@Nothingspecial: hm, nem tudom kinek cikibb ez az egész, a droidoknak, vagy a Republikonnak. de részemről ennyi, mára kiokoskodtam magam. a nap megállapítása: hála égnek még értem, amit elolvasok. és megvédtem SP-t! aranyfokozatú narancsos érdemérmet nekem izibe.

Janovszki Zsolt 2011.02.26. 10:53:02

Imádlak Benneteket, de ez a post végtelenül kínos, Pali bácsi azt mondta, hogy a leendő alkotmányban azt a dolgot, amit terveznek az elejére, azt ne preambulumnak, hanem előszónak hívják majd.

Parajpuding 2011.02.26. 10:53:03

...behelyettesíthető egy vidéki, nyugdíjas tornatanárral...
Ezt a sértést kikérem az érintettek nevében. Ők ehhez az emberhez képest egyetemi professzorok.
Dehát nem meglepő a helyzet, hiszem csak meg kell nézni azokat, akik ide ültették ezt a szégyenletesen silány bábfigurát.

Cobs 2011.02.26. 10:53:18

hát ez a cikkiró barátunk igazán magas értelmiségi szintre tudta magát feltórnáz élete során...ennyi buta, logikátlán, rossz indulatú gondolatra biztosan nagyon büszke...

mond már kedves ?miért írsz ha nem tudsz értelmeset írni???????

Malachi 2011.02.26. 10:55:27

@cogito verus: igen, ez tény. Schmitt alkalmatlan Közt. Elnöknek. kellemetlen, megalázó érzés, hogy ott van, ahol. azt már megszoktuk, hogy céges kisfőnöknek, városi bizottsági tagnak a csókos urambátyámokat nevezik ki. na de Köztársasági Elnöknek...ez valami új.

Psyman 2011.02.26. 10:55:32

Tipikusan a kákán is csomót kereső poszt, ami csak azért íródott, mert manapság frankó dolog beszólni a Schmittnek.
Más kérdés, hogy totál elbaltázott, nevetséges és szánalmas próbálkozás. Az is látszik, hogy a posztíró talán két jogszabályt olvasott életében, talán azokat sem végig.
Schmitt csak azt mondta, hogy szeretné, ha az ÚJ (vágod? Nem a mostani, az új!) alkotmányban majd "előszó" szerepeljen "preambulum" helyett. Amely utóbbi szó nagyon sok jogszabályban szerepel, mint cím. Egyébként pedig jogtechnikai kifejezés, tehát nem lenne szerencsés felcserélni a sépirodalmi művek elején szereplő "előszó" kifejezéssel.
Egyébként bármily meglepő, a jelenlegi Alkotmánynak is van preambuluma, csak elég dísztelen és rövid:
"A többpártrendszert, a parlamenti demokráciát és a szociális piacgazdaságot megvalósító jogállamba való békés politikai átmenet elősegítése érdekében az Országgyűlés - hazánk új Alkotmányának elfogadásáig - Magyarország Alkotmányának szövegét a következők szerint állapítja meg:"
Érdemes elolvasni a francia, belga, olasz, lengyel, szlovák alkotmány preambulumát ehhez képest...

Steve the Great 2011.02.26. 10:58:38

Azért érdekes, mennyi alternatív valóság létezik. Minap felvetettem a Mandineren, hogy a Gyurcsány- és Orbán-rajongók hozzászólásait a neveket leszámítva többnyire Ctrl+C Ctrl+V-vel simán ki lehetne cserélni, kaptam is érte rendesen diszlájkot. Úgy látszik, a liberális értelmiség eme fellegvárában sincs másként.

ladiszlaó 2011.02.26. 11:00:57

Mezőhegyessy neked meg az agyaddal,hogy nyald ki Palibátyádét meg a bandájáét ha annyira kedves neked
ez a szarkeverő irástudatlan.

zeus123 2011.02.26. 11:10:38

hát, valami miatt pali bácsi feltételezte, h az új alkotmányban szerepelne a Preambulum szó...

mivel még azon megy az agyalás, egyáltalán miről szóljon, nem olvashatta a végelegesnek szánt szöveget. úgyhogy valami más alapján gondolhatta, ez a fejezetcím része egy alkotmánynak.

ha csak úgy általánosságban beszélt volna, akár azt is lenyilatkozhatta volna, h "az alkotmány komolyságára való tekintettel ne legyen benne az első szakaszban a somlói galuska receptje"...

Namir 2011.02.26. 11:11:14

Milyen igazatok van: hozzuk vissza inkább a liberális nagypapát elnöknek (aki állítólag '56 után súgott a többiekről) a "Na és?" pufajkást, vagy a félelmetes D209-est, a Kárpátok James Bondját, vagy a Táncoslábú pojácát miniszterelnöknek.

Igaz? Vagy mégsem?
Ébredjetek már fel.

Ne legyen rögtön Hagyó a pénzügyminiszter, igazmondó Juhász az igazságügyi miniszter?

Fot L' Mondó · http://fotelmondo.blog.hu/ 2011.02.26. 11:14:01

Egyetértek a posztíróval! Schmitt csak egy paprikajancsi! Egy marionett bábú, a Vezér kezében!

doxi2 (törölt) 2011.02.26. 11:14:11

Szerintem kár mosdatni az Öreget. Pontosan tudta, hogy ha mostanában olyan sokan használják a preambulum kifejezést, akkor biztosan szerepel a mostani alkotmányban is.A jobbító szándék látszik, mint a balneológia.
A tornatanárokat tényleg nem kéne alázni.A Palibá arra lett kitalálva, hogy lezüllessze a KE intézményét.

MA 2011.02.26. 11:15:16

Na, lépek én is, de azért lementem ezt az oldalt. Hátha törlik, mert a liberális szakértő portfóliót némileg összepiszkítja :D :D :D

igényes 2011.02.26. 11:15:46

@Malachi: A Schmitt már aláírta az új alkotmányt, csak onnan tudhatja, hogy az újban van Preambulum.

A pártcsoportoknak kellene szólnia (frakciók, te Pali!)
Ezeket is mondjad Pali, mert nem érted az Alkotmányt:
- népszuverenitást
- demokrácia
- Európai Unióban
- humanitárius

stb

doxi2 (törölt) 2011.02.26. 11:18:16

Namir
Miből következik az, hogy ha Palibá tökhülye akkor Gyurcsány jöjjön vissza?????????????

James Pond 2011.02.26. 11:18:50

cobs: inkább olvasd el mit írtál, tele van helyesírási hibákkal és még te kritizálsz...

kalapácstollú 2011.02.26. 11:20:25

shcmitt pál valóban leveri a léceket, ez igaz. valóban nevetséges, ez igaz. most viszont a posztíró vált nevetségessé, mivel a palibá sehol nem mondta, hogy a jelenlegi Alkotmány tartalmazza a preambulum szót, mégcsak nem is utalt ilyesmire.
akkor erről ennyit.

2011.02.26. 11:20:29

ez az ember is olyan, ahogy szocializálódott a 60-70-80-s években.
ennyi- most élvezi a XXII század lehetőségeit, oszt max 3 napig emlékezünk rá és csá viszlát, egy faxijankóval kevesebb

igényes 2011.02.26. 11:21:07

Egyébként szerintem felolvasták neki valószínűleg. Alkotmányt sértett a Pali, mert hivatalba lépését követően védelem nélkül hagyott bennünket és csak a minap írta alá az országvédelmi tervet. Orbán meg közben háborúzik mióta.

19/E. § (1) Külső fegyveres csoportoknak Magyarország területére történő váratlan betörése esetén a támadás elhárítására, illetőleg az ország területének a honi és szövetséges légvédelmi és repülő készültségi erőkkel való oltalmazására, az alkotmányos rend, az élet- és vagyonbiztonság, a közrend és a közbiztonság védelme érdekében a Kormány a köztársasági elnök által jóváhagyott védelmi terv szerint - a támadással arányos és erre felkészített erőkkel - a szükségállapot vagy a rendkívüli állapot kihirdetésére vonatkozó döntésig azonnal intézkedni köteles.

MEGINT ELSZÓLTA MAGÁT! Hülye HM

2011. február 24., csütörtök 22:01
A köztársasági elnök csütörtökön a pápai NATO-repülőtéren járt, ahol megemlítette azt is, hogy a héten szignálta az magyar honvédség legtitkosabb védelmi dokumentumát.

Schmitt Pál a Veszprém megyei körútjának zárásaként egy katonai programon vett részt.

A köztársasági elnök a pápai bázisrepülőtéren találkozott a Nehéz Légiszállító Ezred katonáival, és nyilatkozott az eseményre akkreditált újságíróknak.

Schmitt megemlítette, hogy a héten aláírta Magyarország országvédelmi tervét. Mint kiemelte, Magyarországnak lépést kell tartania színvonalban, létszámban és minőségben a NATO országokkal és elvállalnia a rá rótt feladatokat. "Magyarországnak vannak kötelezettségei, NATO ország vagyunk és ezzel a ránk háruló feladatokból is ki kell vennünk a részünket" - fogalmazott.

kyanzes (törölt) 2011.02.26. 11:22:09

Újabb ballib keménykedés. Ex-SZDSZ / LMP / stb. vinnyogás.

igényes 2011.02.26. 11:23:58

@doxi2: Állítólag készül arra, hogy Pál-palota legyen a neve a Sándor-palotának. Nem érti miért Sándor-palota.

igényes 2011.02.26. 11:26:09

@kalapácstollú: Akkor milyen alkotmányról beszél? Egy alkotmány van csupán és nekünk jön egy levél, amit már mindenki ismer, akkor minek jön? A kérdések között nincs preambulumos.

botfülű 2011.02.26. 11:26:55

@homér: nem cserokira, dakotára!
:)

Dühöngő bika · http://napimorgas.blog.hu/ 2011.02.26. 11:27:12

Ha lenne benne gerinc, már lemondott volna.
Persze benne sosem volt.

igényes 2011.02.26. 11:28:59

@marxengelszleninsz: Itt pont bevezetőről neszél az MTA elnöke.

kalapácstollú 2011.02.26. 11:31:16

@igényes: A leendő, az új Alkotmányról beszélt. Szerinted nem? Arról pedig tudsz-e, hogy hónapok óta vita van arról, mit tartalmazzon a leendő Alkotmány preambuluma. Na, ennek kapcsán mondta, hogy az ne preambulum legyen, hanem előszó. Ami szerintem kicsit valóban hülyeség, de ettől még tény: nem mondott olyasmit, miszerint a jelenlegi Alkotmánynak van preambuluma.

Mikrobi 2011.02.26. 11:36:33

Azért, mert most nem szerepel benne a preambulum szó, miért nem mondhatja, hogy az újban se szerepeljen? Abban ui. TERVEZIK szerepeltetni, tehát van mit kifogásolni.
Elég lett volna azt fikázni, hogy a korábbi javaslatában mennyi helyesírási hiba volt.

igényes 2011.02.26. 11:38:36

@kalapácstollú: Engem nagyon nem zavar, ha Preambulumnak nevezik a bevezetőt.

Nálam az előszó, nekem egy picit mást jelent mint a Preambulum.

MACISAJT 2011.02.26. 11:39:04

Fél oldal balliba hörgemény.(A szerző még egy guglizást sem érdemel,én fejből úgy emlékszem hogy ez horngábor-féle intézet-ha nem akkor is le van szarva)

" A köztársasági elnök azt szeretné, ha az új alkotmány "magyar nyelven szólna", így a preambulum szó helyett az előszó megfogalmazás szerepelhetne benne - közölte Schmitt Pál a Pannon Egyetemen tett látogatása során."

Helyes.

"Ilyenkor az ember csak tényleg eltakarni tudja a fejét, szomorúan, lemondóan, beletörődve. Mert itt már tényleg mindegy. Itt van ez a fess nagypapa, akiből köztársasági elnököt csinált a kétharmados többség, és volt sportemberhez méltatlan módon, ahány akadálynak fut neki, annyit bólint le a homlokával.

Most sincs benne, drága elnök úr.

Se a "preambulum", se az "előszó" kifejezés.

Tényleg."

Nos, akkor mutassák nem nekem, a legegyszerübb copypasteval: hol van Schmitt Pál szövegében az hogy a mostaniban benne van?????
Mert "Ilyenkor az ember csak tényleg eltakarni tudja a fejét, szomorúan, lemondóan, beletörődve. Mert itt már tényleg mindegy"- mondom én, látván az agyonvert , bármilyen áron naponta törleszteni vágyó ballibákat.

Ezt elkúrtad Gonosz Törpe 2011.02.26. 11:44:01

AZ ILYEN BUTA EMBER JOBB HA NEM SZÓLAL MEG:)...ÖRÜLJÖN HOGY ALÁÍRHATJA A NEVÉT....

igényes 2011.02.26. 11:46:20

@MACISAJT: Ez a Schmitt Pál csak a szart kavarja megint a hülyeségeivel. Őseink nem voltak ennyire hülyék.
Aranybulla idején a Pali javasolta volna a megfelelő nevet:

Arany Függőpecsétes Okmány, röviden AFO
Így jobban megjegyezné mindenki.

cleo 2011.02.26. 11:48:55

örülni kell,hogy nem azt mondta parabellum

kalapácstollú 2011.02.26. 11:49:23

@igényes: Ez rendben is van, én is így gondolom. De maga a poszt mégiscsak egy tévedés. Mellényúlt most a posztíró.
Bocs...

Az igazi Trebics 2011.02.26. 11:49:28

Tisztelt jogtudatlan hozzászólók!

A magyar jogszabályokban az első §-t megelőző mondatokra használjuk a preambulum kifejezést, amiről tudjuk, hogy az, de soha nincs kiírva!! (nemzetközi jogban, és mint hivatkozás előfordul magyar jogszabályokban is)

Tehát nem úgy néz ki, hogy:
jogszabály száma
címe
"preambulum:"
1. rész
1. fejezet
1. cím
1. § stb.

Nincs kiírva, csak ott van. Pali bácsi kijelentéséből viszont az tűnik ki, hogy szerinte szerepel ez a szó leírva is, ezért javasolja helyette a magyar megfelelőjét.

Értem?

salamander 2011.02.26. 11:52:49

Tisztelem Schmitt Pali bácsit, mert nagyon komoly karriert futott be és igazán kitartó ember.
Igaz, nem kellene, hogy jogdogmatikai és alkotmányjogi és alkotmányossági kérdéseken nagyon kifejtse "saját" jogalkotói gondolatait. Illetve kifejtheti, de akkor ne használjon olyan kifejezéseket, amelyek pontos jogi értelmezését nem ismeri.

A kifejezések használatának értelme és nehézsége abból ered, mert a jog egy tudomány, saját szó és kifejezés szótárral nem sokkal előttünk még a jogász nyelve a latin volt a római jog recepciójának köszönhetően. Ezt pedig a jogi egyetemen oktatják. Aki ilyen oktatásnak a tájékán sem járt, az bajban van jogászok között.
Ez azonban nem az Elnököt minősítik, hanem a tanácsadó testületet. (Ezekben a kérdésekben egyszerűen előírnám Elnök úrnak, hogy ne nyilatkozzék.)

Most azonban felmerül az alapkérdés:
Attól hogy jogdogmatikai tévesztése nem nagyon ismeretes a jogi végzettségű íróvá silányult Göncz Árpádnak ő jobb Államfő volt mint Schmitt Pál?
Liberálisnak igen, konzervatívnak meg nem.
Na varrjunk erre inkább gombot.

kalapácstollú 2011.02.26. 11:53:27

@Az igazi Trebics:

Sajnálom, de attól tartok, nem érted.

Mackósajt66 2011.02.26. 11:54:44

Az 1990-ben alakult Országgyűlésben volt egy házelnök helyettes bácsi, aki egyszer az elnöki székben egy delegációt üdvözölve azt bírta mondani, hogy Szeretettel köszöntöm a német CSU képviselőit.

A félreértések elkerülése érdekében: így mondta ahogy írva van: CSU és nem CÉESZU. Egyik ismerősöm akkor a Parlamentben dolgozott, ő mesélte, hogy a házelnök-helyettes urat utána egymás köt csak Csucsu bácsinak hívták....

Szóval nem tudom mit csodálkoztok azon, hogy Pali bácsit zavarja a prembulum szó.

Sólyom László sem volt egy karizmatikus személyiség, amikor ki kellett állni, vagy beszédet kellett mondani, viszont az biztos, hogy alkotmányjogásznak kiváló, és az is biztos, hogy egy csomó törvényt nem írt volna alá, amit Pali bácsi gond nélkül aláírt.

Sokan nem értették, hogy miért rúgták ki, mert igazán a szocik sem szerették, azoknak is dobálta vissza a törvényeit, most már teljesen tiszta, hogy látták: porszem lenne a gépezetben.

Azt azért megjegyzem, hogy emlékeim szerint 1994-98 között a sokak által rajongásig szeretett Göncz papa sem dobta vissza a Maszopszadesz egyetlen törvényét sem, és politikailag legalább annyira elkötelezett volt, mint Pali papa, csak valahogy ő mégsem csinálta ezt ennyire zavaróan.

Mackósajt66 2011.02.26. 11:56:13

@MACISAJT: Látom sok tejtermék van a blogban, de istenbizony nem tőleg loptam, évek óta ez a nicknevem:))))

DarthVader 2011.02.26. 11:56:50

A fő probléma nem a fentiekben van, hogy a mostani alkotmányban van-e preambulum, vagy a következő alkotmányban legyen-e. Nincs jelentősége. Paja mindattól függetlenül idióta, hogy melyik alkotmányra gondolt.
Jómagam 5 perc alatt a következőket deritettem ki a "preambulum"-ról:

A preambulumot csak bizonyos jogszabályok TERVEZETÉBEN lehet alkalmazni. Ez speciel lehet az alkotmány is, de csak a tervezete.
Erről az alábbi, jelenleg hatályos jogszabály rendelkezik, az 51. paragrafusban.

www.complex.hu/jr/gen/hjegy_doc.cgi?docid=A0900061.IRM

Természetesen előfordulhat, hogy Paja már tudja, hogy ezt a jogszabályt is módositani fogják, de ennek valószinüsége kb akkora, mint annak, hogy Pokorni tisztában van a balneologia szó jelentésével.
pusztán csak tetszik neki a szó maga, és villogni akart egy kicsit. Mint Pokorni is. Idióták.

AkarkiJ 2011.02.26. 11:56:57

nem csípem sp-t (egyiket se :) - de speciel itt most tényleg nem értem, mi a gond azzal, hogy előszó vagy preizé, hisz ő a jövendő alkotmányról beszél

butus, a Magyar Köztársaság állampolgára 2011.02.26. 11:57:07

Tisztelt Blog író!
"bármikor behelyettesíthető egy vidéki, nyugdíjas tornatanárral."
A tornatanárok, bántottak Téged, hogy így lenézed őket?

Stefan_Schneider 2011.02.26. 11:58:26

Jo iras. Megha a preambulumos gondolatmenet kicsit santit is, annyi biztos hogy baromsagokkal foglalkozik amikor lenne ertelmes tennivaloja boven. Plusz fingja nincs ugy altalaban semmirol, mintha egy urhajorol pottyantottak volna Budapestre.

Azert egy kerdesem lenne: mivel erdemeltek ki a nyugdijas, videki tornatanarok azt az osszehasonlitast?

gyilkos fűegér 2011.02.26. 12:02:29

@Namir: "Ne legyen rögtön Hagyó a pénzügyminiszter, igazmondó Juhász az igazságügyi miniszter?"

Hagyó a pénzügyminiszter, az igazmondó juhász az igazságügyi miniszter, és Gyurcsány a miniszterelnök ma is, ha érted, hogy értem.

Jó reggelt.

igényes 2011.02.26. 12:02:49

@cleo: Lehet, hgy azt mondta.

gyilkos fűegér 2011.02.26. 12:04:26

@DarthVader:

Politikai "elitünk" egyre gyorsabb tempóban sarahpalinesedik.

csababácsi 2011.02.26. 12:06:12

Azt is mondta, hogy a P.S. ne post scriptum legyen , hanem utóirat, ami deklarálja, hogy aki nem akarja Alcsúti és Felcsúti Vitéz Orbán Viktort királynak, az hazaáruló aljas komcsi.

DarthVader 2011.02.26. 12:06:51

@DarthVader: ja, van még benne ilyen paragrafus is:

24. A preambulumra és a bevezető részre vonatkozó formai követelmények

59. § (1) A preambulumot és a bevezető részt a jogszabálytervezet megjelölése után közvetlenül, a szerkezeti egységeket megelőzően kell elhelyezni.

(2) A preambulumnak és a bevezető résznek nem adható cím.

(3) A preambulum kijelentő mondatból vagy mondatokból áll, és sortöréssel tagolható.

(4) A bevezető rész egyetlen, sortöréssel tagolható mondatból áll.

Azaz nem adható neki cím. Ami lehet például "A MÁV 2012-es vasúti menetrendje" is, ha egyszer nem adható.

igényes 2011.02.26. 12:07:37

@Az igazi Trebics: Én ezt nagyon megköszönöm, akkor így még nagyobb hülye a Palika.

Tehát amikor beleolvasok a remittendába, akkor ugye éppenséggel a visszaérkezett sajtóterméket olvasom, melynek címe lehet esetleg Nők lapja.

Dr. No 2011.02.26. 12:08:35

"így a preambulum szó helyett az előszó megfogalmazás szerepelhetne benne"

Szerintem ebben a kijelentésben az van implicite, hogy a jelenlegiben szerepel valami, amit ő úgy gondol, hogy preambulumként van megnevezve a szövegen belül.

A leendő szövegen belül sem lesz a szaknyelv által preambulumnak nevezett rész megjelölve, sem preambulumként, sem előszóként, normaszövegben ugyanis a preambulumot nem szokás külön címmel megjelölni. Jogot végzett embernek ez ugyanis ú. n. tautológia lenne. A preambulum funkciója ugyanis, hogy a jogalkotó egyrészt felhatalmazását, másrészt a preambulummal bevezetett jogszabály általános célját, jogalkotói szándékát fejezze ki. Példa:

"A törvény célja, hogy korszerű jogi keretek biztosításával támogassa a magyar piacgazdaság további erősödését, a nemzetgazdaság jövedelemtermelő képességének fejlődését, a vállalkozások sikerességét. A gazdasági társaságok működése segítse elő a tisztességes versenyt, ne teremtsen gazdasági erőfölényt, összhangban álljon a hitelezők méltányos érdekeivel és a közérdekkel.

Mindezek érdekében - az Európai Unió társasági jogával való harmonizáció alapján, az Európai Unió tagállamai társasági joga fejlődésének közös sajátosságaira figyelemmel, a magyar gazdasági jog jogalkalmazói gyakorlatának eredményeit felhasználva és a gazdasági élet szereplői megerősödött társasági jogi kultúrájára támaszkodva - az Országgyűlés az alábbi törvényt alkotja:" (2006. évi IV. tv. a gazdasági társaságokról)

Mivel az ilyen szövegek normát nem tartalmaznak, ezért nem szokás nekik címet adni. A jogi norma ugyanis nem regény vagy más irodalmi forma, a tartalomjegyzékében csak a normaszöveg részei szerepelhet, "előszó", "szerkesztői üzenet", "levél az olvasóhoz" nem.

Köztársasági Elnök Úr Őkegyelmessége értelmezésével szemben egyébként azért sem jó az "előszó" használata, mert a "preambulum" kifejezetten magyar jogi műszó. A magyar jogi nyelv latin alapokon fejlődött ki. Minél régebbi szöveget nézünk, annál több a latin benne annak ellenére, hogy konkrétan a római joghoz a régi, az angol precedensjogi rendszerhez hasonló szerves fejlődésű, esetjogias magyar jognak nem volt sok köze. Azonban ezek a régi perek nagyrészt még latin nyelven folytak, főleg 1848 előtt.

Bár persze lehet, hogy az Új Többség majd Köztársasági Elnök Úr Őkegyelmessége kedvéért direkt bele fogja írni az Alkotmányba az "Előszó" címet (bár stílszerű az "Előbben járó szózat" lenne), csak hogy Köztársasági Elnök Úr Őkegyelmessége lebőgése ne tétessék foganatba.

F_Jikov 2011.02.26. 12:09:23

Nekem úgy tűnik, itt egyedül a posztíró csinált hülyét magából, nem Pali bácsi.
A posztírónak nem kéne erőltetni. Nem megy ez neki. És blogolni sem kötelező. És ezzel még index.hu-címlapra is került. Legalja...

igényes 2011.02.26. 12:10:06

Paragrafus viszont szintén van az Alkotmányban, azzal mi lesz? Meg aztán az a fránya metro, meg Budapesten.

végsőkig hiszterizált agyalágyult ámokfutó troll · http://engesztelhetetlen.blog.hu/ 2011.02.26. 12:11:43

Analfabéta elnökünk van!!! Hurrá!!! De nem baj ha arra gondolunk hogy az Ókori Rómában még ló is lehetett konsul akkor csak hálásak lehetünk a gonosz sajtszagu törpének hogy ő csak analfabétát nevezett ki!!! Köszönjük drága törpe viktátor úr hogy nem sokkal rosszabbb!! Most még!!!

fabatka61 2011.02.26. 12:11:45

Pedig az elnök négy nyelven beszél. Sajnos azonban a magyar nyelv az nincs közöttük.....

DarthVader 2011.02.26. 12:11:56

@DarthVader: ennek fényében - márminthogy nem lehet cime - még az is irreleváns, hogy a jogszabály tervezetében, vagy magában a jogszabályban is előfordulhat-e preambulum. (még mielőtt...)

Dr. No 2011.02.26. 12:14:02

@DarthVader: Jogalkotási törvényt azért nem keverném bele, mert az Alkotmány magasabb rendű norma nála. Pláne az IRM rendeletnél, úgyhogy az Alkotmányba ad absurdum gyereknyomdával is lehet bebélyegezni paragrafusok helyett. Pár éve még nem gondoltam volna, hogy lenne ilyen igénytelen valaki, de manapság már...

Franzi 2011.02.26. 12:26:34

nagyon gáz ez a post.

ez is lehetne a címe: "Unatkozom, tehát fikázok!"

republikon 2011.02.26. 12:29:11

@Franzi: ellenben az Ön hozzászólása egy érvekkel alátámasztott, logikusan felépített, releváns közlés, köszönjük!

durcás 2011.02.26. 12:35:39

olvassátok el az fn.hu-n a "Schmitt Pál szag alapján választja ki a nőket.." cikket. Naggyooon jó! Pl. az egyetemista lányoknak mondja: a hazaszeretet olyasmi, mint amit maguk itt csinálnak. Itt vannak és nem a Sorbonnon. Mondja ő akinek lánya, unokája messzi messzi tanult és él.Apropo, Viktor lánya már hazajött? Hazaszeretetből, persze....

gitáros 2011.02.26. 12:40:01

@republikon:
Sajnos, igaza van...

Ugyanis a "a preambulum szó helyett az előszó megfogalmazás szerepelhetne benne" nem utal arra, hogy a jelenlegi szövegben bármelyik is szerepelne, viszont mostanában mindig a "preambulum" szót szokás használni, gondolom, erre vonatkozik a "helyett".

Ettől persze snittpali úgy, ahogy van, védhetetlen...

vészmadár (pica pica) · http://feleslegesszavaink.blog.hu 2011.02.26. 12:41:46

Nem smittpál védelmében, mert a jellemzése találó, de én ebben az inkriminált mondatban nem találok olyan utalást, hogy a mostaniban benne van a preambulum. Inkább úgy értem, a tervezettben lesz, de nem preambulum lesz a neve, hanem előszó.

Az persze egy ordas marhaság, hogy magyarul fog szólni, hiszen a kolostortól a málnán át a szombatig vagy százezer magyar szót kellene száműznie...

turwall 2011.02.26. 12:44:08

@MA: "Pali azt szeretné, ha az új háza természetes anyagokból épülne, így műanyag helyett fa nyílászárók lehetnének benne...
Ebből azt veszed le, hogy a jelenlegi házában műanyag ajtók vannak és amúgy meg nem is látott még építkezést? "
Bizony, bizony. A lényegét tekintve pontosan azt!
Vagyis, nem feltétlenül az ő jelenlegi házában, (lehet, hogy nincs is még háza), de feltétlenül azt, hogy valahol, fizikailag, vagy csak tervekben, számításokban stb. létezik ez a fajta megoldás, amit most mással kellene helyettesíteni. Vagy az ő házában, vagy sok más ember házában, vagy az ő, építendő házára vonatkozó eddigi elképzeléseiben.
De a preambulum szó az eddigi alkotmányban nem szerepelt, a jövendőbelire vonatkozó elképzelésekről pedig még vajmi kevés konkrét ismeretünk van, vagyis nincs értelme arról beszélni, hogy egy még nem is létező kifejezést mivel kellene benne helyettesíteni, tehát jogos a feltételezés, hogy Schmitt Pál csakis a jelenlegi alkotmányra utalhatott.
Egyébként én is annyira elszomorító dolognak tartom az új köztársasági elnökünk személyét, hogy meg tudom érteni, hogy sokan most már minden apró hülyeségébe belekötnek. Bár a preambulum lenne vele a legnagyobb gond.
Az meg nevetséges, hogy hívei milyen szó csűrés-csavarással próbálják védeni.

Rubintos Virágom 2011.02.26. 12:57:04

"Figyelmezzetek rám, derék vitézek!" Én is hozzáteszem a magamét a preambulumhoz. Ez lényegében ünnepélyes bevezetőt jelent, ahol a jogalkotó emelkedett szellemben és nyelvezettel összefoglalja az okot és a célt, ami a törvény megalkotására sarkallta. Alkotmányoknak általában van (ha látnátok az eredeti 49-es szocialista alkotmány bevezetőjét!
Nos, preambuluma nem csak alkotmánynak lehet, hanem bármely kódexnek, vagy valamilyen teljesen új törvényi szabályozásnak. Nem írják oda, hogy preambulum, de általában tudjuk, hogy a cím után következő (§-okkal nem jelölt) kötetlenebbül fogalmazott jogszabályi részt így nevezik.

Jofiu 2011.02.26. 12:58:15

@Malachi: Igazad van.

Amugy az is nagyon szep, hogy mivel tud hozzajarulni az alkotmanyhoz.
Hogy hogyan szerepeljen benne egy szo ami nem is fog szerepelni.
Meg ha szerepelne is. Ez aztan egy lenyeges pont egy alkotmanyban, mondhatni kozponti kerdes.
Ehhez aztan tenyleg a koztarsasagi elnoki pozicio kell, hogy ilyen fajsulyos temaval is foglalkozhasson.
Hogyan hivjuk az eloszot.
Nagyszeru tema es elfoglaltsag.

turwall 2011.02.26. 13:00:40

Csak még annyit, hogy amikor az országban arról folyik a vita, hogy kell-e új alkotmány, (sok hozzáértő tudós kétségbe vonja), és ha igen, akkor mik azok a lényegi részek, amik a régiben rosszak, vagy abból hiányoznak, akkor én köztársasági elnökként biztosan nem foglalkoznék a preambulum-előszó problémával.

Nem tudom, nem is érdekel! 2011.02.26. 13:02:18

Ez is sunyi Smitt Palival van egy szinten:

Pokorni csúnyán beégette magát a tévében
Súlyos félreértésbe futott bele a volt oktatási miniszter ma reggel a TV2 műsorában. Pokorni Zoltán épp arról beszélt, hogy nincs szükség bálnatenyésztéssel foglalkozó egyetemei szakra Magyarországon. A fideszes politikus a balneológiáról beszélt, ami azonban a gyógyfürdőtan.

Ezek amihez nyúlnak, szólnak csak a balhé, káosz, fejetlenség!

Görögország, Tunézia, Egyiptom, Líbia, Bahrein, Jemen.... a sort lehet folytatni törpe, egyre nagyobb a nemzeti elégedetlenség hazánkban is, készülj a március 15-i tüntetésre.

wowerman 2011.02.26. 13:07:30

Nem azért, de ez szövegértelmezés kérdése. Érthette úgy is hogy AZ ÚJ alkotmányban ne preambulum legyen hanem előszó. Eddig fél éve arról szóltak a hírek hogy ilyen meg olyan preambuluma lesz. Az újnak. Azt nem mondta Palibá egy szóval sem hogy a mostaniaban mi van vagy mi nincs. De tudom én hogy néha a semmiből kell előteremteni egy bejegyzést, megesik.

Rubintos Virágom 2011.02.26. 13:08:37

Idemásolok egy közérthető példát: 1999. évi XLII. törvény a nemdohányzók védelméről és a dohánytermékek fogyasztásának, forgalmazásának egyes szabályairól c. törvényből. Ennek a preambuluma a következőképpen szól:
"Az Országgyűlés, tekintettel a magyar lakosság kedvezőtlen népegészségügyi mutatóira, annak érdekében, hogy a dohánytermékek fogyasztásának szabályozásával, illetőleg forgalmazásának részleges korlátozásával védelmet nyújtson a nemdohányzók, valamint életkoruk vagy egészségi állapotuk miatt egyébként fokozott védelmet igénylő személyek részére a passzív dohányzás káros hatásaival szemben, elősegítve ezzel az egészséghez, valamint az egészséges környezethez fűződő alkotmányos jogok megvalósulását és védelmét, figyelemmel azonban - az ellentétes érdekek megfelelő egyeztetésével - a dohányzás fogyasztói szokásokkal összhangban álló lehetőségeinek biztosítására, a következő törvényt alkotja:"
Pfú! Elég kimerítő. De nagyjából megtudjuk belőle, hogy mi a szándéka a jogalkotónak a törvény megalkotásával.

kaqkkfioka 2011.02.26. 13:16:56

Nekem tök mindegy, hogy hívják. A tartalmi része a lényeges. És még itt van a 12 pont is. Ismerős nekem ez a bűvös 12.

igényes 2011.02.26. 13:17:14

@turwall: Az Unió viszont szerepel az alkotmányban, azt kellene neki kifogásolni, mert például ott volt a Szovjetunió, ez is furcsa.
A demokrata szót pedig mindenképpen szükséges lenne lefordítani magyarra, mert ezt sem értik valahogy.

igényes 2011.02.26. 13:18:37

Orbánnak, ha van esze olvassa a történelem könyveket.

A 970-es években - a megváltozott bel- és külpolitikai helyzet kényszerítõ hatására - Géza nagyfejedelem felismerte a magyarság európai állammá alakulásának lehetõségét és szükségességét. Ennek érdekében felvette a kereszténységet, s elindította az országban a térítést, egyszersmind megkezdte a központi hatalom kiépítését. Külországi háborúra mintegy negyedszázados fejedelemsége alatt alig került sor. A békére törekvõ politikáját megerõsítették azok a korban egyébként természetes dinasztikus házasságok, melyeket gyermekei kötöttek külföldi uralkodóházak tagjaival.

Legidõsebb lánya Vitéz Boleszló lengyel fejedelem felesége lett, másik lányát Gavril Radomir bolgár trónörökös vette el. Különösen fontos volt a németekkel való kapcsolat rendezése: fia Vajk, aki a keresztségben az István nevet kapta, feleségül vette Civakodó Henrik bajor herceg lányát, Gizellát, s ezáltal sógorságba került az új bajor herceggel IV. Henrikkel, aki II.Henrik néven lett késôbb német-római császár. Géza harmadik leánya Orseolo Otto velencei dózse felesége lett. Békés kapcsolatok jellemezték a keleti országokkal fenntartott viszonyát - így a kijevi orosz fejedelmekkel, a besenyõkkel (Géza édesanyja egyes vélemények szerint besenyõ származású volt), és a bolgárokkal is, akikhez Géza öccse, Mihály házassága egyengette az utat, hiszen õ egy bolgár hercegnõt vett feleségül.

Franzi 2011.02.26. 13:20:14

@republikon:

nagyon szívesen máskor is :)

mert ugye feltételezéseken alapul az egész poszt.

"Most sincs benne, drága elnök úr.
Se a "preambulum", se az "előszó" kifejezés."

mondta, hogy benne van?

"Ha egyszer, csak egyetlenegyszer elolvasta volna, akkor tudná."

honnan tudod, hogy nem olvasta el?

"Ez nem egy edzésterv, hanem a jogforrási hierarchia csúcsa, egy jogi norma."

fantasztikus következtetés, miért nincs kiegészítve azzal, hogy nem egy szakácskönyv?

"....általa sosem olvasott Alkotmány ..."

ez egy feltételezés, amit szintén tényként kezelsz.

én nagyon nem örülök,, hogy SP a KE, mert tényleg csak egy báb, de ezzel a poszttal nem őt minősíted.

remekelek64 2011.02.26. 13:30:01

Shit Pál. De nemcsak a mi Pali bátyánk az, hanem az összes megélhetési politikus...

samba pa ti 2011.02.26. 13:31:15

Írni,olvasni,beszélni nem tudó,hamisítatlan hernyó,aki tisztán az uram-bátyám ügyintézés kereteit vastagon kihasználva lett közt.elnök.
mi ez,ha nem az igazi Magyarország?
clamate ter: kyrie eleison!

noncoronat 2011.02.26. 13:32:23

Felhívnám az érdeklődők becses figyelmét arra, hogy a preambulum magyar szó. Akárcsak a parlament, a futball, az autó, a palota, a király, a császár stb. Ezek a szavak idegen eredetűek ugyan, de igen hosszú ideje használatosak a magyar nyelvben, meggyökeresedtek, szervesültek, és néhány, nagyon műveletlen emberen kívül mindenki érti őket. Azon talán lehet vitatkozni, hogy a preambulum és az autó szavakat egyformán gyakran használjuk-e, de ez nem érinti az említett szavak magyar voltát. A probléma tehát nem a preambulummal van, hanem egyrészt a nyolcacművelt köztársasági elnökkel, aki valószínűleg életében nem hallott még jövevényszavakról, továbbá súlyos kihívásokkal küzd mind a helyesírás, mind a választékos fogalmazás terén, másrészt pedig a miniszterelnökkel, aki mindezek ellenére köztársasági elnököt csinált belőle.

igényes 2011.02.26. 13:33:02

Palika Veszprémben ezt mondta:
Schmitt Pál szerint az új alkotmánykoncepció kapcsán a vita elsősorban arról folyik, hogy van-e alkotmányozási kényszer. Véleménye szerint nem kényszer, hanem közösségi elvárás, hogy új alkotmánya legyen az országnak. Kiemelte: Magyarország az egyetlen ország a rendszerváltó államok közül, mely még egy régi, 1949-es alkotmánnyal rendelkezik. Elmondta, hogy már minden parlamenti párttal egyeztetett az alkotmányozás folyamatáról, és mindegyik párt vezetőjét arra kérte, ne maradjanak ki abból. Ismét hangsúlyozta, hogy szeretné, ha a Szent Koronára, a keresztény gyökerekre való utalás, a tanulás, az egészséges életmód, valamint a családok védelme megjelenne az új alkotmányban. Hozzátette: azt szeretné, ha maga az új alkotmány "magyar nyelven szólna", így - mint fogalmazott - a preambulum szó helyett az előszó megfogalmazás szerepelhetne benne.

www.keh.hu/index.php?submenu=hirek&id=691&details=1&cat=5

CyranodeBergerac 2011.02.26. 13:41:16

Ez már közelít a feledhetetlen egykori honvédelmi miniszter, Szabó János nyilatkozatára, aki a kérdésre, hogy egy másik szakterületről érkezve elég felkészültnek érzi-e magát, konkrétan azt válaszolta: - Igen, átnéztem az előző évi Honvédségi Évkönyvet. :)))))))

igényes 2011.02.26. 13:43:11

Egyszóval a kormány készíti az új alkotmányt! Az a jó kávéját!

www.keh.hu/index.php?submenu=kozlemenyek_levelek&id=680&details=1&cat=6

2011. február 23. Schmitt Pál köztársasági elnök megkülönböztetett figyelemmel kíséri az alkotmányozás folyamatát
2011. 02. 23.

Közlemény

Schmitt Pál köztársasági elnök megkülönböztetett figyelemmel kíséri az alkotmányozás folyamatát.

Ebből kifolyólag a köztársasági elnök a mai nap folyamán megbeszélést folytat Orbán Viktor miniszterelnök úrral, hogy megismerje a kormány álláspontját és tájékozódjon az alkotmányozás folyamatáról.

A köztársasági elnök ebben a témakörben már egyeztetett a parlament pártok frakcióvezetőivel is.

A találkozó nem sajtónyilvános, de az elhangzottakról tájékoztatják a sajtó képviselőit.

Budapest, 2011. február 23.

t0thl 2011.02.26. 13:50:22

Ő lesz az első magyar köztársasági elnök, aki nem tölti ki hivatali idejét.
Egyszerűen egy kisszerű bunkó bájgúnár. Nincs rá jobb szó.

skip22 2011.02.26. 13:50:30

Valamit nem értek:

1,) nincs sajtószabadság...

2,) nyálacsorgató hülyegyerekek mégis azt tolnak elém a neten, AMIT! és olyan alpári stílusban AHOGY! csak lehet...

Egyikük elmagyarázná ezt nekem, ha kérhetném...

CyranodeBergerac 2011.02.26. 13:50:30

@a_jo_pasztor: "Még több sportolót a politikába!"

index.hu/kultur/2011/02/25/tavozik_a_gyori_nemzeti_szinhaz_igazgatoja/

"A városvezető (Borkai Zsolt egykori olimpikon)kedden úgy nyilatkozott: a mostaninál kedveltebb Győri Nemzeti Színházat szeretne. Kiemelte: a pályázatra azért van szükség, mert a posztot betöltő Nagy Viktor igazgatóval "nem voltunk egy hullámhosszon a műsortervezés szempontjából"."

Mert egy sportoló mindenhez ért.

Dr. Verőköltő 2011.02.26. 14:01:06

Ebben csak az a legviccesebb, hogy Orbán pofázik, hogy leszámolunk a múlttal stb...közben meg az egyik őskommunista a közt. eln. a másik meg alkotmányozik!!!!

Ronin2010 2011.02.26. 14:06:05

A blog írója feldobta a magas labdát, amikor a következőt írta: "...egy vidéki, nyugdíjas tornatanár...".

Kedves blogíró! Nem ártana Neked sem, ha utána néznél a Testnevelési Egyetemen a "tornatanár" kifejezés használatának. Helyesen: "testnevelő tanár".

Ez nem valami rangkórság akar lenni. Az értelme a következő. A tornát, amely sportág - és mozgásanyaga egyben a testnevelés része - a "torna edző" edzésen tanítja, s így Ő nem lehet "tornatanár". Ő edző.

A torna mozgásanyagát a testnevelési órán a "testnevelő tanár" használja fel a testnevelés tanterve alapján, az abban meghatározott célok elérése érdekében.

Így azután Ő sem "tornatanár". A "tornát" a testnevelés mozgásanyagának részeként tanítja. Szakterülete nem a torna, hanem a testnevelés tanítása. Olyan cím, mint "tornatanár" tehát nincs! Ciki! Nem?

Már akkor, ha az ember egy blogban szóhasználati szőrszálhasogatást végez. Melynek értelme még igaz is lehet.

Nagyon megsértettél azzal, amikor szakos tanárként Schmitt Palkóval hasonlítottál össze. Azért mindenféle sértegetésnek van határa! Kikérem a magam, s a többi munkáját és életét becsülettel végigvivő kollegám nevében is!

Bár, ha jól meggondolom, és "tornatanár" nincs...

Egy nyugdíjas vidéki testnevelő tanár.

fda 2011.02.26. 14:06:14

A cikk által kivágott egyetlen mondat rossz következtetéseket von le, és félremagyaráz. Egyszóval hazug.

Az más kérdés, hogy sose fogom megérteni, az alkotmányunkat miért éppen egy kiöregedett sportoló vigyázza. Miért nem inkább egy nyugdíjas cipész.

Nincs senki e hazában, aki ért is ezekhez a dolgokhoz és életpályája alapján méltó is lenne rá?

fda 2011.02.26. 14:13:23

Nem értem, miért ajnározzuk annyira a sportolókat. Nem vitatva sikereiket, ők a sporthoz értenek, máshoz még annyira se, mint a többiek.

Egyetemen tanítok. Vannak élsportoló diákjaink. Egyszer azért hiányoznak igazolással két hetet mert edzőtábor van, aztán meg azért 10 napot, mert verseny. A tanulásban elmaradnak. Ha meg sikeresek a meccsen, öregkoromra ők fognak engem képviselni...

TOMI56 2011.02.26. 14:16:50

Milyen alapon sértegeted a vidéki tornatanárokat!

TOMI56 2011.02.26. 14:18:48

@Ronin2010: na az ilyen szőrszálhasogatóktól kell a legjobban óvakodnunk.

borovi 2011.02.26. 14:25:09

Smittpál egy ostoba ember. Egy aláírógép, a seggnyalás legalábbis Európa-bajnoka. Szégyen, hogy erre a köztársasági elnökre futotta.

torró 2011.02.26. 14:26:42

Javaslom hogy követeljük vissza az MSZP -SZDSZ koalíciót a kormányzatba! Mert, jobbat nem érdemlünk!Javaslom Orbán úrnak hogy hagyják az egész próbálkozást az ország rendbetételét illetően,nincs rá igény! Követelem vissza a jól bevált Nokiás doboz rendszert!!!És zárják be az iskolákat. Nem kell ide megújulás!Menjünk csak a jól megszokott szocializmus útján!!!

gagauzz kalauzz 2011.02.26. 14:26:48

Paja bácsi valszeg a 'nimfománia' kifejezés helyett is a 'baszdüh' terminust használja.:-)

bgp 2011.02.26. 14:32:36

@Az igazi Trebics: Még az is lehet, hogy a mostaniba bele akarták írni. De azt meg ki látta és főleg, kit érdekel.
Úgyse szólhat bele senki.
Inkább örüljünk, hogy Pali bácsi ilyen karakánul beleszól az alkotmányozásba.

Levéltetű 2011.02.26. 14:34:49

"bármikor behelyettesíthető egy vidéki, nyugdíjas tornatanárral"

Hát ez a "vidéki" nekem ilyen LMP-szagú:
fővárosi = okos értelmiségi
vidéki = buta paraszt

öcsi55 2011.02.26. 14:36:53

Hölgyeim Uraim és Elvtársak!
Barátaimmal egy sörözőben olvassuk ezt az oldalt,mosolyogva csak annyit jegyzünk meg,hogy ennyi baromságot egy odalon még nem láttunk. Szerintünk annak is köszönhető,hogy kettős front hatás van.---De végül is szórakoztatók vagytok.

igényes 2011.02.26. 14:37:43

@bgp: Nagy vita lesz, hogy hová teszik, milyen keretbe.

Aláírás lesz-e rajta, ki hitelesíti az eredeti példányt? Magyar termék lesz-e a papír? Kézzel vagy géppel írják-e? Betűk nagysága színe?

Igaz Magyar 2011.02.26. 14:44:00

Megélhetési Köztársasági Elnök.
De elvenném a nyugdíját!

Igaz Magyar 2011.02.26. 14:45:11

@Levéltetű: Hja
Meg oszt tudjuk, hogy BUDAPEST a világ legnagyobb kiterjedésű városa.

Budapest és Vidéke területe: 93E km2

igényes 2011.02.26. 14:46:33

@IgazMagyar: Kap nyugdíjat, meg még kapja az olimpiai pénzt is.

Akitlosz · http://honunk.blog.hu/ 2011.02.26. 14:52:07

Mert mi is a baj az előszó használatával?

Szép hosszú cikk, csak éppen arról nincs benne egyetlen árva szó sem, amibe beleköt. Mert érve egy szál sincs.

Aki szégyenkezhet az a blogíró.

A köztársasági elnök véleménye helyes és üdvözlendő.

Igaz Magyar 2011.02.26. 14:52:17

@igényes: A romány kehes kutya bőrére írják, azt mondják majd, hogy turul-bőr, oszt jónapot.

Dr. Verőköltő 2011.02.26. 14:53:15

@torró: ha olvasnál látnád, hogy amit Orbáncék csinálnak annak kurvára semmi a megújuláshoz!

samba pa ti 2011.02.26. 14:56:06

@gagauzz kalauzz:
vigyázat!
a "baszdüh" egy kozák szó,palibá ilyet nem mond.:)

igényes 2011.02.26. 14:57:58

@verőköltő bodobács: Ketten beszélik meg az alkotmányt, lehet Palinak lediktálta és Pali már okézta.

2011. február 23. Schmitt Pál köztársasági elnök megkülönböztetett figyelemmel kíséri az alkotmányozás folyamatát

2011. 02. 23.

Közlemény

Schmitt Pál köztársasági elnök megkülönböztetett figyelemmel kíséri az alkotmányozás

folyamatát.

Ebből kifolyólag a köztársasági elnök a mai nap folyamán megbeszélést folytat Orbán Viktor

miniszterelnök úrral, hogy megismerje a kormány álláspontját és tájékozódjon az alkotmányozás

folyamatáról.

A köztársasági elnök ebben a témakörben már egyeztetett a parlament pártok frakcióvezetőivel is.

A találkozó nem sajtónyilvános, de az elhangzottakról tájékoztatják a sajtó képviselőit.

Budapest, 2011. február 23.

levvente 2011.02.26. 14:58:46

Tisztelt Posztoló!

Amennyiben sikerülne megtanulnia magyarul, kérem értesítsen.
Higgye el, hogy a gazdi sem örül annak amikor ennyire dilettáns barmok nyalják a seggét.
Az elnök a jövőre vonatkoztatva mondta el véleményét, de semmi baj... A tények úgysem zavarják az olyan fizetett rettegőket mint Ön.

samba pa ti 2011.02.26. 14:59:02

@Akitlosz:
ha ennyire szégyenkezésre akarsz késztetni mindenkit,én is szégyellem magam,hogy ilyen közt.elnököm van.

dik_ 2011.02.26. 15:09:31

@Akitlosz:

Ajjaj, tán neki kéne futni még egyszer a cikknek...

Jah: meg nem ártana csap egy picinkét beleolvasni az Alkotmányba. ;))

lacylla 2011.02.26. 15:18:23

Javasolnám a "A Magyar Köztársaság Alkotmánya" címzésből kihagyni a "tmá" részt, utána tehetnek vele amit akarnak...

csoko20 2011.02.26. 15:24:11

Még mindig jobb mintha tartalami hozzáfűzni valója lenne...

csizsikpizsik _jobbulást Tito, Pique takarodj! 2011.02.26. 15:29:22

Annyira kib.szott liberális a Fidesz hogy Forrest Gump-ot megrakták köztársasági elnöknek...azért ez becsülendő...

naresh 2011.02.26. 15:29:29

@kyanzes: Én nem vagyok sem jobb-lib, sem bal-lib, nem is szoktam vinnyogni. De: SP egy sima törtető, aki mindig a szélirányba fordítja a vitorlát. Egész élete példa rá. A bukott rendszerben is a napos oldalon kucorgott. Az előző elnök megválasztási körülményei után kiváncsian vártam a tavalyi eseményeket. Mádl úrhoz hasonló típusú elnökre volt szükség (akinek saját véleménye semmiről sincs), lehetőleg eladhatóbb megjelenéssel. Sólyom úr így szóba sem kerülhetett. Komoly ember ilyen előzmények után és ilyen körülmények között elgondolkodna azon, hogy milyen tisztséget vállal. Pál barátunk nem ezt tette.
UI. Engem egyébként nem zavar. Kádárt is ki tudtam iktatni az életemből, utódait sem nehezebb...

bebe tv 2011.02.26. 15:32:02

@igényes: Meg+ a közt.elnöki gázsit is. Ráadásul 5 évig kapta az EU-tól a havi 11-12 ezer €-t a EU-s fizuján kívül a szakértők foglalkoztatására. A fapados jegy árakat menetrendszeri gépek árán
kifizetve, + napi 260€ napidíjat szállásköltségre, miközben lakása volt Brüsszelben.Ja meg élete végéig jár majd neki min. egy A8-as Audi gondolom.

zuttyi 2011.02.26. 15:38:09

Jelenlegi köztársasági elnökünk a világ legnagyobb seggnyalója,mit is várnánk tőle?!
Mint azt tudni lehet,az ilyen ember sohasem a tudásával lépdel előre...

Mike36 2011.02.26. 15:46:29

Schmitt Úr, legyen szíves és mondjon le!
Ilyen teljesítmény mellett nem szeretném Önt állami kegydíjon tartani élete hátralevő részében

igényes 2011.02.26. 15:47:34

Ezt a Fideszest lecsukták!

Vezető beosztású hivatalos személy által elkövetett vesztegetés miatt a bíróság 3 év 10 hónap börtönbüntetésre és mellékbüntetésül 5 év közügyektől való eltiltásra ítélte Vincze Ferenc Tibort, Döge korábbi polgármesterét. A táblabíróság annyiban változtatta meg az első fokon eljáró Szabolcs-Szatmár-Bereg Megyei Bíróság ítéletét, hogy 1 millió helyett 8 millió forint vagyonelkobzásra is ítélte. Az ítélet jogerős - közölte a Debreceni Ítélőtábla szóvivője.
Vincze Ferenc Tibor 1990 óta volt Döge polgármestere. A község önkormányzata 2004-ben sikeres pályázatot nyújtott be a helyi általános iskola felújítására, bővítésére, sportcentrum kialakítására, tanuszoda építésére, illetve bútor- és eszközbeszerzésre. A projekt költsége közel 238 millió forint volt.

Egy 2006-os hangfelvétel tanúsága szerint a dögei polgármester a 225 millió forintos támogatásból 20 millió forintot kért a kivitelezőtől azért, hogy „rendben menjenek a dolgok”. A felvétel szerint azonban csak 8 millió volt „elrendezve”, 12 még hiányzott. A nyíregyházi KGST-piacon történt beszélgetést a kivitelező cég azóta elhunyt vezetője vette magnóra. A felvételt valaki 2007-ben postán elküldte az egyik helyi önkormányzati képviselőnek, aki erre feljelentést tett a rendőrségen. A vesztegetéssel vádolt Vincze Ferenc Tibor az eljárás során mindvégig azt állította: a felvétel manipulált, ilyen tartalmú beszélgetést ő senkivel nem folytatott.

A bíróság viszont másként látta, ezért jogerősen három év 10 hónap letöltendő börtönbüntetésre, 5 év közügyektől való eltiltásra és 8 millió forint vagyonelkobzásra ítélte a volt dögei polgármestert. A büntetés kiszabása során a bíróság kisebb súllyal enyhítő körülményként vette figyelembe a vádlott megromlott egészségi állapotát és az időmúlást. Tekintettel arra, hogy a vádlott hivatalos személy, a büntetlen előélet nem enyhítő körülmény. Súlyosító körülményként értékelte a bíróság, hogy a hasonló jellegű bűncselekmények igen elszaporodottak, ezzel együtt a társadalmat is igen érzékenyen érintik.

Kap-e kegyelmet a Palitól?

Kandabula 2011.02.26. 15:51:17

Preambulum. Bevezetés, előszó. Eredete: latin
A NENyI-ben találtam:
- diktatúra (parancsuralom, latin)
- paktum (egyezmény, eredete ismeretlen)
Aláíró: S.P.

ier6w7i 2011.02.26. 16:02:36

Nem hallottam ill nem olvastam SP inkriminált mondatait, de szerintem nekem úgy tűnik, nem a jelenlegi Alkotmányra utalt, hanem az új Alkotmányról ill annak Preambulum-áról vagyis Bevezető-jéről beszélt, arra utalt.

SP-t lehet szeretni vagy sem (nekem nem jön be), de szerintem nem kellene a kákán is csomót keresni és csűrni-csavarni a szavait és olyat beleérteni, ami talán nincs is benne.

dr kíváncsivagyok 2011.02.26. 16:08:55

Hát igen,.......a Magyar köztársaság Alko(tmá)nya.......

dr kíváncsivagyok 2011.02.26. 16:12:06

Bocs,...Köztársaság....@ier6w7i:
A magyar jogszabályokban az első §-t megelőző mondatokra használjuk a preambulum kifejezést, amiről tudjuk, hogy az, de soha nincs kiírva!! (nemzetközi jogban, és mint hivatkozás előfordul magyar jogszabályokban is)

Tehát nem úgy néz ki, hogy:
jogszabály száma
címe
"preambulum:"
1. rész
1. fejezet
1. cím
1. § stb.

Nincs kiírva, csak ott van. Pali bácsi kijelentéséből viszont az tűnik ki, hogy szerinte szerepel ez a szó leírva is, ezért javasolja helyette a magyar megfelelőjét.
Olvasni....olvasni....olvasni,...ezt tanácsolom...

ezt találtam 2011.02.26. 16:25:02

nem tisztem védeni a republikont, se nem tisztem leszólni a hozzászólók egy részét, de komoly értelmezési gondjaitok lehetnek. új alkotmányunk nem létezik, arról senki nem tud, így egy konferencián arról beszélni, hogy a jövőbeni alkotmány szövegében tessenek kicserélni valamit valamire, nonszensz, pláne, hogy ÉS MOST TESSÉK KAPASZKODNI, az, hogy preambulum, nem is szokott leírva lenni, az egy politikatudományi-jogi fogalom az alkotmányok bevezetőjére. tehát ha elmész egy konferenciára amit kevés hozzászólóról mernék feltételezni, akkor azt fogod hallani, hogy a szakértők például arról értekeznek, hogy milyen lehetne az ország preambuluma. HA SP HOZ EGY TÖRVÉNYT ARRÓL, HOGY NEM LEHET MOSTANTÓL A PREABULUM SZÓT HASZNÁLNI, majd nem használják, de addig is az alkotmányok bevezetőjét preambulumnak nevezik. Márpedig az utóbbi években erről ment a legtöbb vita a szakértők között, hogy méltő preambuluma legyen magyarországnak, ha olvasod a jelenlegit, tudhatod, mire értik.

ergó ebből egyetlen dolog következik: SP hallotta ezeket a szakértői vitákat, és nagy magyarkodása következtében ismét bebukott. ő azt hitte, benne van a preambulum és javasolni szerette volna, h a következőben ne legyen. nem kell ennyire trollnak lenni, elég ül parlamentben..

potyus 2011.02.26. 16:36:22

@Mike36: (15.óra 46)

Majd hülye lenne! He he, nem azért neveztette ki magát.

Majd meg fogják változtatni az alkotmányt, melyben sokkal nagyobb befolyást biztosítanak a Közt. Elnöknek, vagyis "prezidenciális" elnök lesz. Majd ekkor mélyen elgondolkodik íróasztala fölött, és kölcsönkenyér visszajár alapon, lemond tisztségéről, hogy átadhassa helyét szintén az új alkotmányban meghatározott személynek, aki nem lehet más, mint Orbán Viktor.
Ezután a parlament, természetesen egyéni képviselői indítványra megszavazza, a Köztársasági elnök mandátumát, mely az idők végtelenjéig tart, újabb elnököt csak kihalás után lehetséges választani.

Mr. Hilter 2011.02.26. 16:38:51

Echte Néptársak!

Mi a Nacional Bocialist Pártban nem szeretjük az alkotmány Preambulumát.
És az utána következő részt se...
Kivéve, ha a Vezérelvvel megszentelt népi szellemületet juttatja összakaratra. Ezért az alkotmánynak Vorworttal kell kezdődnie! Továbbá Historische Taunton ist Volkermeinig von Meinhead!

Skorpió113 2011.02.26. 16:42:16

@gyilkos fűegér: Én értem. És baromira egyetértek Veled.

Skorpió113 2011.02.26. 16:49:31

@levvente: Milyen tények, te szegény. A tény az, hogy "Pali bácsi" -mindenki tudja, még Viktor is - egy szánalmas, műveletlen tuskó, aki szépen tud mosolyogni, nem kanállal eszi a pörköltet, és bevállalta a bólogatást a Vezér minden döntésére. Csak ezért kellett nekik erre a posztra. Az Orbán nem annyira hülye, hogy ne látná "Pali bá" színvonalát. Ha ez Neked nem jö le, akkor Te se lehetsz egy zseni.

Franzi 2011.02.26. 16:54:06

@DarthVader:

"2. § A jogszabály tervezetét a magyar nyelv szabályainak megfelelően, világosan, közérthetően és ellentmondásmentesen kell megszövegezni."

na már itt bukta van "közérthetően" ... szerinted 10 emberből hányan tudják, hogy mi az a preambulum?

nem mintha a többi jogszabály érthetően lenne megfogalmazva... :)))

igényes 2011.02.26. 16:54:13

@bebe tv: Ezért kellene eltakarodnia, vagy már azt is elképzelem, hogy visszaoszt a havi 20 milliójából.

igényes 2011.02.26. 16:56:27

@Franzi: A jogszabály tervezetét, vagy a jogszabályt?

Gizi a laborból 2011.02.26. 16:59:08

Minek jár az egyetemre előadást tartani, akinek hiányos a műveltsége, vagyis műveletlen?

igényes 2011.02.26. 17:05:59

Nekem leginkább az fáj, hogy veszekedik az egész ország és persze kihallatszik a határainkon túlra. Nagyon nagy kárt okoz Orbán, és Schmitt nekünk a nagy családnak. Híbás lehet mindenki, pártok és emberek, de hát az Orbánnak kellene gesztust,szakértelmet biztosítani. Nem államférfi. Államférfi lenne elzavarná a Schmittet, Matolcsyt és ha nem talál megfelelő nem protekciós seggnyalókat, akkor távozzék, de még az országból is. Nem meri megmondani neki senki, hogy szarban a haza!

igényes 2011.02.26. 17:14:56

Nem is értem, miként valósulhat ez meg?
Hihetetlen egy országos hatáskörű szervezet kitolta Libiába a határt!

A Terrorelhárítási Központ vette át a Líbiában rekedt magyarok kimentését célzó mentőakció irányítását.

Mi történik nálunk?

Ez a közzétett változat, ellenőrizve: 2010. december 2.
Pontosság ellenőrzött

Ugrás: navigáció, keresés
A Terrorelhárítási Központ, röviden TEK a második Orbán-kormány regnálása alatt, a 232/2010-es kormányrendelettel 2010. szeptember 1-jével megalapított,[1] a belügyminiszter irányítása alá tartozó[2] magyarországi, országos hatáskörű állami szervezet. Központja a fővárosi Maléter Pál laktanyában, a budapesti Zách utcában van.

Melchi Zadok 2011.02.26. 17:20:12

@F_Jikov: ha nem csak write only üzemmódban léteznél, akkor már rájöttél volna, hogy épp te csináltál magadból hülyét...

nagyat 2011.02.26. 17:27:10

Ez a 2/3 éppen ilyen köztársasági elnököt szeretett volna (mint amilyet O.V. kinevezett) és valószínüleg nagyon elégedett is vele! De ugye a másik 1/3-nak nem kötelező lelkesednie érte? Vagy már az is?

kela-bá 2011.02.26. 17:27:57

" A MAGYAR NÉPKÖZTRSASÁG alkotmányából:

A Magyar Népköztásaság társadalmi rendjének alapjaa munka.Minden munkaképes polgárnak joga, kötelessége és becsületbeli ügye, hogy képességei szerint dolgozzék. (!!!!!!!)

A dolgozók munkájukkal,munkaversenyben való részvételükkel, a munkafegyelem fokozásával és a munkamódszerek tökéletesitésével a szocialista épités ügyét szolgálják."

A FENTI IDÉZETET A MUNKAKÖNYVEMBŐL VETTEM. Ezt kellene az ELŐSZÓBA beledolgozni !

További szép estét !

nagyat 2011.02.26. 17:46:40

Schmitt Pálban nem csalódtam! Voltak már utalások arra, hogy beszélhet valaki 5 nyelven, de nem lenne baj, ha legalább egyet értene!
De Pokorni??? Nagyon elképedtem, hogy a balneológiát bálnatenyésztésnek véli??? És úgy tünik nem viccelt! Magyar-történelem szak???? Na ez igazi csalódás!!!

elizon pucsnik 2011.02.26. 17:48:21

@kela-bá:
népköztársaság?
munkakönyv? hol? a vitrinben?
vissza Pi'bácsit ! vagy Jóságos Janit?

krausz2 2011.02.26. 17:56:02

@kela-bá: Nagyon jó!! Ha már ez ritka hülye cikk megjelenhet /íme a sajtó szabadság/az alkotmány bevezetőjének
is méltó szöveg.Erre varjatok gombot..

Mahaboul 2011.02.26. 18:02:36

Nem örülök hogy ő a köztársasági elnök, de szerintem ez nem magas labda, egyáltalán nincs benne a mondatban, hogy a mostani preambulum kifejezést akarja megváltoztatni. Ez a mondat azt jelenti, hogy ha lesz preambuluma az alkotmánynak (vagyis az újnak), akkor azt ne úgy hívják. Szerintem ez erős félremagyarázás.

kela-bá 2011.02.26. 18:02:57

@Orbán már mindenki tüntet, szorul a hurok törpe!!!:

Nyugi-nyugi ! Azért nem igazán jó a párhuzam Pokorni Zoltán TV-s "szereplése" és az arab világ gonjai között.
Az otani olajjal és sivataggal szemben azért itt kishazánkban még más a helyzet, nekünk még van mit és lesz is mi apritani a tejbe,(az olaj , homok nem ehető) még akkor is ha nincsennek olajbevételekbőldollármilliárdjaink.Van viszont ADÓSSÁGUNK sok-sok dollár-milliárd ! Majd lesz valahogy , ezért nem lenne szerencsés ha nálunk is hasonló helyzet lenne mint amilyent esetleg ÖN szeretne ? De biztos nem szeretne!Ugye ?
( Egyébként meg a DEMOKRÁCIÁKBAN az ország vezetői nagyobb tiszteletet erdemelnek,bármely oldal jóvoltából van hatalmon !)

További szépestét !

igényes 2011.02.26. 18:13:04

@Mahaboul: Ezt valaki már nagyon szakszerűen elmagyarázta! A Preambulum az a paragrafusok elötti rész. Magyarázat, bevezető, előszó, ahogy mondá Pál.

Talán jobban érthető, ha azt mondom:

Kezedbe veszed Graham Greene A csendes Amerikai című kiadványt. Nincs ráírva, hogy regény, vagy könyv. Viszont van 281 papírra nyomtatott oldala.

kela-bá 2011.02.26. 18:17:18

@krausz2: @elizon pucsnik:

Kedveseim ! Nem figyeltetek, csak idéztem a munkakönyvem első lapjáról. Az igaz, hogy nem irtam oda a kiállitási dátumot : 1958
Az az alkotmány idézet úgy is értelmezhető: hogy aki nem dolgozik ne is egyék. Most meg annak van sok, nagyon sok aki nem dolgozik , csak spekulál, becsap másokat és még sorolhatnám ! ( Tisztelet a kivételnek !)Akkor "szoci" volt most meg demokráci.
Lényeg, hogy szép az élet, és legfontosabb az egészség !
További szép estét !

inkompatibilis 2011.02.26. 18:31:05

Ha ebben az országban mindenki az őt valóban megillető helyre kerülne hirtelenjében, lenne itt felfordulás.Nemcsak a politikusok, hanem az újságírók, igazgatók,alapítványok vezetői stb. De szép is lenne!

ephudd 2011.02.26. 18:35:29

Nincs kedvem végigolvasni a kommenteket, biztosan már is megírta már. A mostaniban nincs Preambulum, az új tervezetében van:
www.parlament.hu/biz/aeb/resz/munkaanyag.htm.
Nyilván erre gondolt Pali bácsi, aki indokoltan aggódik emiatt, s nem az Alkotmánybíróság ellehetetlenítése miatt emeli fel a szavát... Tehát, felesleges a poszt, bár az alkalmatlansága szempontjából ez már nem oszt nem szoroz.

pucros 2011.02.26. 18:41:53

Egyáltalán nem az van benne implicite, hogy a mostaniban volna preambulum.

Aki figyelte az új Alkotmányról folytatott diskurzust idáig, az sokat találkozott a "mi legyen a preambulumban?" kérdéssel.

Egyértelmű, hogy ehhez képest lenne "előszó".

Netuddki. 2011.02.26. 18:52:13

"Nagyon messze van még 2015."

Ha még idén megválasztotok jövőre úgy kibszom a lába sem éri a földet... XD
orbán adta, kovi elvette. XDDDD

kirsten 2011.02.26. 18:58:36

MKit foglalkoztok ti az alkotmánnyal amikor olyan egyenes hátú, okos ember mint a köztársasági elnök és a gonosz törpe munkálkodik rajta. Hogy vinné el őket a Mubarak, az egész fidesznyik csapatot.

naresh 2011.02.26. 19:07:09

@kela-bá: Utolsó előtti (zárójeles) mondatával teljes egészében egyetértek elvben, de nem tudom, hogy ki mutatott e téren elsőnek rossz példát nemzetünknek! Továbbá az sem jó példa, ha magas méltóságok elnyeréséhez alacsony mércét állítunk. Őszintén szólva nem szeretem azt a megközelítést, hogy "ha valakinek hivatalt ad a jó Isten, akkor észt is ad hozzá"...

Akitlosz · http://honunk.blog.hu/ 2011.02.26. 19:14:42

@samba pa ti:

Felesleges. Nem tehetsz róla, nem tehetünk róla.

A köztársasági elnököt a parlament delegálja, a választópolgároknak nem osztottak szavazati jogot a kérdésben.

Mások tetteiért pedig nincs miért szégyenkezned. Neked sem.

Akitlosz · http://honunk.blog.hu/ 2011.02.26. 19:17:38

@dik_:

A köztársasági elnök fontosnak tartja a magyar nyelv ápolását, megőrzését.
ezzel a véleményével én teljes mértékben egyetértek.

Felesleges a júzereknek, lájkolni, preambulumozni, einstandolni, amikor magyarul is beszélhetnének. Ha tudnának.

Mahaboul 2011.02.26. 19:38:37

@igényes: Tudom mi a preambulum, köszi, latinnal viszonylag jól állok. Azt próbáltam elmagyarázni, hogy a fent említett mondat nem azt sugallja, hogy Palkó Bá meg akarja változtatni a mostani elnevezést, azaz nem tudja hogy nincs preambuluma a jelenlegi alkotmánynak, hanem hogy ha majd lesz az újnak, akkor azt ne így hívják.
Az irodalmi példa meg érthetetlen, mivel attól még hogy Graham Green neve szerepel rajta, nem biztos hogy regény. A rothadó nyugaton ezért írják rá a könyvek borítójára, hogy az adott kötet regény vagy életrajz, stb.

idelle · http://egymondatban.blog.hu/ 2011.02.26. 19:43:27

hááát, ha valaki nálam jobban utálja azt a vívóembert, az festi magát, de ezt most benézte a kedves posztíró.

szar ám az, ha szövegértelmezési kérdéskörben herótozunk, aztán nekünk sem megy.

a szöveg ugyanis nem utal arra, hogy a mostaniban mi van vagy mi nincs.

szgy 2011.02.26. 19:50:19

az idézett részt nem tudom úgy értelmezni ahogy azt a cikk írója szeretné - az hogy a következőben mást szeretne nem állítás arról hogy a mostaniban mi van.

nem vagyok valami nagy Schmitt-fan, de az ilyen cikk mire jó? gyenge belemagyarázás gyenge fikázás alapjául?

szgy 2011.02.26. 19:51:59

most látom, az előttem szóló is ugyanezt írta :-)

DarthVader 2011.02.26. 20:41:26

Már régen szerepelt, ezért az újaknak mégegyszer elmondom:

Az alkotmánynak van preambuluma. Most is. Meg lesz is. De! Nincs beleírva, hogy "Ez itten a preambulum". És nem is lesz. Se az, hogy "Preambulum", se az, hogy "előszó". Csak egyszerűen ottan lesz a preambulum a maga pőre valóságában. Megnevezés nélkül. (Ha valaki véletlenül veszi a fáradságot, és megnézi a jelenlegi alkotmányt, az láthatja. Na, pofára valahogy így fog kinézni az új is). Paja bácsi csak gondolt egyet, hogy ő mostan imidzset erősit. Csak olyan hülyén tette, ahogy eddig is.

zassz 2011.02.26. 20:59:16

A vidéki tornatanárok védelmében: 1. szted nem ugyanazt a képzést kapják, mint a fővárosiak? Van külön "vidéki" tagozat? Vagy ab start kisebb aggyal rendelkeznek vidéken?
2. Szerintem bármelyik tornatanár okosabb Palinknál.
Mielőtt "vidékiznél" : jelenleg falun élek, ex Ráday utcai, ex berlini, ex pécsi lakosként, mert itt számos előnyt véltem felfedezni :)

Grigorij Pantyelejevics 2011.02.26. 21:03:31

Pali bátyánk vicces. Baromira vicces. Egyéb szerepe amúgy se lett volna másnak se. Így Pali bátyánkkal igazán jól jártunk.

Pár száz milliót ráköltünk. Repked, kajál, integet. Ezért cserébe stabilan heti szinten hozza a terminus debil kis könnyed poénját.
A büdös életben tízmilliárdokba kerülő hagymázas ötletei nem lesznek, mivel semmiféle ötletei garantáltan soha nem lesznek.

Szerintem a mi Pajánk nettó nyerő. Egy olcsó nemzeti udvari bolond..

potyus 2011.02.26. 21:26:12

Legújabb hír (vagy elképzelés?), a Budai várban képzelik el a kormányzati negyedet.
Oda költözne a miniszterelnöki hivatal, természetesen a miniszterelnökkel az élen, a Sándor Palotába. Egyébként anno, amikor az első Orbán kormány renováltatta a palotát azzal az elképzeléssel, hogy Orbán oda költözik. A nemzeti Galéria nemsokára a Városligetbe (?) költözik, és a megüresedett valamikor Királyi Palota adna otthont a Közt. Elnöknek, vagyis Schmitt Pálnak, továbbá egy két miniszteriális hivatal is a várban kapna elhelyezést.

Palika elérheti élete vágyát, a királyi palotában székelhet, vagy pisilhet......

dr. médiafigyelőbété 2011.02.26. 21:37:20

Pali bá most azért szív, mert a beszélőkéje - viszonylag - jó (?). Ez a szint elég volt korábbi életpályájához - szálloda igazgató, sportdiplomata, stb. A k. elnökséggel viszont nagy fába vágta a fejszéjét, magasra tették neki a lécet, lehet ragozni.
Az elnöksége elején elkövetett pár botlása most már tovább generálja az újabb hülyeségeit, amelyekből nem tud kimászni.
Legbiztosabb, ha nem szólal meg... :)
Csúfos bukás, totál égés lesz a vége.

villamos alóli kacaj 2011.02.26. 21:38:23

Pali bá', ez
" finta in tempo" volt, ha emlékszik rá!?

zoldx 2011.02.26. 22:04:34

Csak a "fikázás" fér bele a keretbe? Az ellentétes vélemény nem?(az ötödik kommentem törlődik valamilyen különös okból!

Bergeroth 2011.02.26. 22:10:47

Mindentől függetlenül sajnos schmitt nem veszi észre, hogy alkalmatlan a köztársasági elnök szerepére, illetve, hogy udvari bolondot csináltak és csinálnak belőle.
Amit tud, és teljesen biztos benne, az a "dobzse, dobzse, dobzse" folyamatos ismételgetése. Kb. ennyi a sztori.

Bergeroth 2011.02.26. 22:11:35

komment bújj elő...

baliquez 2011.02.26. 22:58:13

Mégis mit vártok, shitpuli egy sportkormány sportállamfője. Emlékeim szerint a sportosztály már az általános iskolában is az "E" osztály volt - az "A" az eminens/protekciós, a "B" és a "C" az átlagos -, olyan hely ahova a szellemi képességekben kevésbé jeleskedő gyerekeket tették, hátha legalább sportteljesítménnyel képes lesz néhányuk valami értékelhető eredményt elérni.

Volt ám "F" osztály is, a tanyasiak és a HHH számára, szóval bármilyen nehezen hihető, lehet még szánalmasabb államfőnk. Annyi mindenképp a javára írható hogy nem suk-süköl, de öles léptekkel közelít saját kategóriájának aljához.

nagyat 2011.02.26. 23:36:59

@kela-bá: már ha rászolgálnak és megérdemlik, mert a demokrácia már csak ilyen, nem olyan mint kerályság ugyi...

De hová tűnt Columbo felesége? 2011.02.26. 23:44:22

@Skorpió113:
"gyilkos fűegér: Én értem. És baromira egyetértek Veled."

Igen, ez tisztán érthető volt. Én is, mint Skorpió113, nagyjából pont.

Pistie 2011.02.27. 00:02:58

Meg voltam róla győződve, hogy Sólyom nem volt jó közt. elnök, mert politikai meggyőződésből dobált vissza szinte minden törvényt, vagy küldte az AB-hoz normakontrollra.
Át kell értékelnem az eddigi véleményemet.
Sólyom jó közt. elnök volt, vagy legalábbis 1000-szer jobb, mint most a Skicc Pali. De a tanulság ebből is látszik: mindig van rosszabb (bár jelen helyzetben ha egy rajzfilmfugra lenne a közt. elnök még az is jobb lenne, mert attól nem is várna el az ember semmit)

De hová tűnt Columbo felesége? 2011.02.27. 00:07:25

@Bergeroth:
"Mindentől függetlenül sajnos schmitt nem veszi észre, hogy alkalmatlan a köztársasági elnök szerepére, illetve, hogy udvari bolondot csináltak és csinálnak belőle."

Nos igen, ez így van. De feltételezem, azzal te is tisztában vagy, hogy SP alapvetően képtelen bármilyen, megítélését negatívan érintő, belső, azaz önnön magából fakadó dolgot felismerni.
Példa:
Amikor Athénban kalapács-/diszkoszvető gixer volt, akkor rögtön felismerte a (külső) veszélyt, és naná, hogy nem állt ki Fazekasék mellett. Hablaty, az volt. No persze, valszeg nem látta, vagy nem akarta látni arcpirító árulását.
Kérdezem: hogy tudott ez az ember az athéni olompiáról MOB elnökként hazajönni?? Azon nyomban le kellett volna váltani, de legalábbis jelezni kellett volna felé, hogy a következő MOB ülésen repül!
Nos úgy, hogy a közeg maga konzerválja idiótaságait, s nem engedi őt le a fej fölé emelt pajzsról. Mert nem érdeke, mint ahogy OV is csak érdekből tartja ott, ahol. Ha nem lenne érdeke, nem lenne így, de akkor Sp már szélirányba állítaná nyelvcsapás-vitorláit.
Mit is vréhatnánk egy olyan embertől, aki NOB elnök, Főpolgármester Házelnök és KE pozíicókról álmodozik, és addig nyal/hylezkedik, amíg az egyiket el nem éri.
SP vagy soha nem fogja felfogni alkalmatlanságát, vagy ha igen, messze nem foglalkozik azzal, ki mit gondol róla.
Nos igen, az egész élete így telt, ő valszeg tényleg azzal a bárgyú vigyorral az arcán fog távozni. Boldogan, lelki és szellemi szegényként.

nem várt fordulat 2011.02.27. 00:30:54

nem olvasom végig a kommenteket és a posztot sem, de alárendelt mondat és vesszőhasználat, ha már nyelvhelyességről beszélsz baszod.

fog- és Bulawayo magiszter 2011.02.27. 00:37:08

Megint eggyel több aljas és silány poszt. Úgy állítja be, mint ha Schmitt szerint a mostani alkotmányban benne lenne a "preambulum" szó. Elképesztő mocsokság.

fog- és Bulawayo magiszter 2011.02.27. 00:39:01

@samba pa ti: azért szégyelld inkább magad, hogy szerencsétlen szoci demagóg vagy.

fog- és Bulawayo magiszter 2011.02.27. 00:40:25

@zuttyi: azért a te nyelvedet is dinamittal kellene kirobbantani gyurcsány hátsójából.

Bergeroth 2011.02.27. 00:53:02

@fog- és Bulawayo magiszter:
...éééés megérkezett a fekete-fehér szemüvegesek egyik képviselője. Akinek nem tetszik, amit a jelenlegi kormány művel, az szoci és demagóg. Pont.

Istenem.....

ezt találtam 2011.02.27. 01:11:48

@Mahaboul: olvassatok már vissza egy kicsit, ne csak writeonly módba kapcsolva ugassatok.

ahogy Darth Vader is többször leírta már: "Az alkotmánynak van preambuluma. Most is. Meg lesz is. De! Nincs beleírva, hogy "Ez itten a preambulum". És nem is lesz. Se az, hogy "Preambulum", se az, hogy "előszó". Csak egyszerűen ottan lesz a preambulum a maga pőre valóságában. Megnevezés nélkül. (Ha valaki véletlenül veszi a fáradságot, és megnézi a jelenlegi alkotmányt, az láthatja. Na, pofára valahogy így fog kinézni az új is). Paja bácsi csak gondolt egyet, hogy ő mostan imidzset erősit. Csak olyan hülyén tette, ahogy eddig is."

dr. trafik nomac 2011.02.27. 02:10:21

@skip22: Azert mert a hireket (MTI) allami penzbol gyartjak, igy jut ra, hogy eled toljaka szemetet.

dr. trafik nomac 2011.02.27. 02:12:32

@fog- és Bulawayo magiszter: muert, hogy kellene beallitani. Ha az eg zold, es azt mondom zold, az rossz beallitas, mert mondhatnam, hogy nem keke :) Igy mez egy mostanaban.

Studiosus 2011.02.27. 03:26:16

nyilván arra gondolt, hogy a következő szövegbe, ha felveszik a részt, ne preambulumot, hanem előszót írjanak.
ebből egy egész posztot összehányni... hát igen. ezt hívják felesleges faszságnak.

algi 2011.02.27. 05:56:31

@Malachi: @MA: @Steve the Great: @Mezőhegyessy Nimród: Akkor nem a jelenlegi alkotmányról beszél? Hanem egy már létező szövegtervezetről, amiben szerepel a "preambulum" szó? Azt hittem, még nincs szövegtervezet. Vagy ő már előre látta, hogy azt fogják javasolni, hogy "preambulum" szó szerepeljen? Különben hogyan szerepelhetne bármi is a "preambulum" szó helyett, ha az még sehol sem szerepel?

Goompah 2011.02.27. 06:06:05

"Most sincs benne, drága elnök úr.
Se a "preambulum", se az "előszó" kifejezés.
Tényleg."

Drága posztoló (nem úr), Schmitt Pál sehol nem állította, hogy bármelyik szó szerepel benne.
Tényleg.

Elmagyarázom, mert úgysem érted. Eddig sok szó esett arról, hogy a fülkeforradalmi alkotmány elé biggyesszenek egy preambulumot, mert az olyan szép és jó és modern és ojrópai. Eddig végig ezzel kapcsolatban a preambulum szót használták. Erre mondta Schmitt Pál, hogy "a preambulum szó helyett az előszó megfogalmazás szerepelhetne benne".

Talán már más is felvilágosított téged erről, nem olvastam végig a kommenteket. Igencsak szánalmas, ahogy ott is fogást próbáltok találni ezen a szerencsétlen paprikajancsin, ahol éppen nincs. Írt/mondott ő épp elég hülyeséget, égette magát épp eléggé. De ebben a konkrét esetben semmi hülyeséget nem mondott, a kijelentéséből csak egy zsigeri gyűlölködő vonhatta le azt a következtetést, amit te.

Ettől az előszó elnevezés még elég necces lenne, előszava egy könyvnek van. A preambulum jogi szakszó.

Zozi79 2011.02.27. 06:57:51

Ez kurva nagy öngól. A jelenlegi alkotmányban tényleg nincsen benne a preambulum szó. De a következőben benne lesz, vazzeg!! Többek között azért is írnak új alkotmányt, hogy legyen preambuluma, te ütődött, unatkozó, grafomán balliberós blogger!! Hol éltél te eddig??

A faszért kell minden apróságba belekötni, miért kell minden helytelen ragozásról meg elgépelésről posztokat írogatni, aztán meg telehányni ostoba, gyűlölködő kommentekkel az internetet?! Főleg úgy, hogy már lassan 2 hónapja nincs is sajtószabadság! Lehet egyáltalán ilyet??

Ráadásul ez tényleg öngól, nagy öngól!

Zozi79 2011.02.27. 07:05:36

Ja, a vidéki tornatanározás pedig több mint ocsmány és undorító.

Egyszóval, szép bizonyítvány állítottál ki itt magadról, te "posztoló".

MA 2011.02.27. 07:25:12

@algi:

Próbálj meg elképzelni egy olyan szituációt, amikor szó van valamiről, el akarunk készíteni. Beszélgetünk róla, milyen színű legyen, mekkora legyen, miből készüljön és a többi. Kerestünk is valakit, aki megrajzolja nekünk a vázlatokat, amivel ugyan még nem végzett. De ettől függetlenül, vagy ha úgy tetszik ezzel párhuzamosan, vagy még inkább ez idő alatt még lehet arról beszélgetni, hogy ne piros legyen, hanem zöld...

lyken 2011.02.27. 07:39:42

"Schmitt Pál kétszeres olimpiai bajnoki címe, vagy a Nemzetközi Olimpiai Bizottságban és az Európai Parlamentben betöltött szerepe alapján senki sem gondolhatja komolyan, hogy majd szégyenkeznie kell miatta."

WTF? Ezek nem néztek tévét az elmúlt 15 évben? Csinovnyik Pali bá eddig se volt képes semmi értékelhetőre vagy értelmesre. Csak ez senkit nem zavart, mert leszarták magasról azt amit csinált, mert ott csinálta ahol. Tőlünk relatíve jó távol.
Az értelmes emberek mindenesetre már akkor észrevettek valamit mikor ez a rendkívüli ember házelnök lett.

Hígagyú 2011.02.27. 08:11:05

Sólyom László (akit egyébként nem csíptem), ritkán szólalt meg, de akkor valami fontosat mondott.

Schmitt fontosnak hiszi, hogy mindíg megszólaljon. Ezért aztán minden megnyilatkozása egy veretes baromság. Az ország tele van gonddal-bajjal, Ő meg olyan f@szságról értekezik, hogy preambulumnak, vagy előszónak hívjuk az "új" alkotmány legelhanyagolhatóbb részét.

Komolyan mondom, szégyen ez a Pali.

genyamagyar 2011.02.27. 08:16:39

@Zozi79: "A faszért kell minden apróságba belekötni, miért kell minden helytelen ragozásról meg elgépelésről posztokat írogatni, aztán meg telehányni ostoba, gyűlölködő kommentekkel az internetet?!"

Megmondom miért: mert ezt csinálta a jobboldal az Mszp-Szdsz kormányzása alatt.

Tudod elég szánalmas az, hogy ha valaki nekiáll pofozkodni, aztán hirtelen kap egy maflást és akkor megsértődik.

Hígagyú 2011.02.27. 08:21:58

Nem értem miért kell Schmittnek egyáltalán megszólalnia? Maradjon csöndben a hátralévő időben, élvezze a jólmegérdemelt semmittevést, és hallgasson.
Neki is könnyebb, és nem járatja le hazánkat.

2in1

Ketrec_rázza_a_majmot 2011.02.27. 08:23:52

Ne törődjetek vele. Hogy van-e preambulum, és azt hogy kell írni, majd a balneológusok eldöntik. Bálnatenyésztési szakemberekre nincs szükségünk, Pokorni testvér megmondta. Akkor legalább legyenek hasznosak !

kaqkkfioka 2011.02.27. 08:24:09

Az "előszónál" már csak a tartalom a lényegesebb.

Amidazophen 2011.02.27. 08:54:36

Aki magyarul húlye, az idegen nyelven - még hülyébb.

Lépten-nyomon hallva SP magasröptű szellemi megynilatkozásait, elgondolkozom azon: mennyi hihetetlen baromságot beszélhetett össze ez az ember a NOB-ban három, a nemzetközi diplomáciában másfél évtized alatt. Ha a diplomaták mesélni tudnának, hogy mekkora önfegyelemmel kellett megőrizzék komolyságukat, az azért nagyon érdekes és vidám lenne.

De egyúttal végtelenül szomorú is...

Zozi79 2011.02.27. 09:17:46

@genyamagyar: ja csak ezért? Akkor oké, azt hittsm már baj van a kormányzással.

Zozi79 2011.02.27. 09:21:49

@Amidazophen: ne aggódj, Magyarország renoméját Schmitt után aztán rendbe tette Medgessy meg Gyurcsány.

Böhöhöhö!

lanyi 2011.02.27. 09:56:50

Posztírókám!

Az nem baj hogy a köztársasági elnök nem a jelenlegi alkotmányról beszél?
Az téged nem zavar seggfejkém?

Vagy ilyen posztra kaptál most megrendelést a libsi bolsi főnökeidtől?

Hányadékok vagytok!

Nyaljátok ki a vezéretek seggét!

Amig nem kap számot:)))

La Rosa 2011.02.27. 10:26:38

"A preambulumot – a korábbi gyakorlatnak megfelelően – a jogszabály megjelölését követően a törvény vagy alkotmánymódosítás szakaszait megelőzően lehet elhelyezni. Hangsúlyozandó ugyanakkor, hogy mivel a preambulum csak logikai elemként része a törvénytervezetnek és mivel normatív tartalmat nem hordoz, ezért nem lehet a preambulumot szerkezeti egységbe illeszteni, így nem jelölhető például önálló szakaszként vagy pontként."
ergo a preambulum nem része az alkotmánynak...

prof. med.univ. doktor 2011.02.27. 10:28:11

Egy vezetőt minősít, hogy kik a fontos poszton dolgozó beosztottjai, főleg, ha a kinevezésükért ő a felelős. Ez szerintem OV szégyene. Ami nem is lenne baj,ha egydül viselné ennek az ódiumát. De élünk itt néhányan, akik, bár nem ide - sehova se - szavaztunk, mégis nevetség tárgyává váltunk emiatt és ezzel a sornak, gyanítom, még nincs vége. Most már k...ra dühös vagyok.

igényes 2011.02.27. 10:30:03

Kérek mindenkit, aki olvassa el Schmitt Pál életrajzát!

Nagyon tanúlságos a butasága. Koncentráljatok arra, hogy egyszer egy városi nagykövet, elötte egy országban. Persze még kitüntetéseit sem vallja be, amit meg bevall, azt helytelenűl írja.

www.keh.hu/index.php?submenu=schmitt_pal_eletrajz&cat=51

Civil tevékenység

Magyar Köztársaság nagykövete Svájcban (1999 - 2002)
Magyar Köztársaság nagykövete Madridban (1993 -1997)
Népstadion és Intézményei, főigazgató (1980 - 1983)
Hungarhotels Szálloda és Vendéglátóipari Vállalat (1966 - 1980)

high up! 2011.02.27. 10:37:05

Göncz Árpád és Schmitt Pál között van egy óriási különbség. Bár Pali bá ugyanolyan szolgaian tudja kinyalni a kinevezöinek a fenekét mint Árpi bá (lásd Árpi bá szó nélküli aláírásait az összes masop-libsi törvényre, köztük a késöbb az AB által egy hatod részben megsemmisített Bokros-csomagot), addig Pali bának még nagyon sokat kell gyakorolnia, hogy a pálinkás pohár emelésében utolérje Árpi bá tehetségét.

igényes 2011.02.27. 10:52:11

Nos, Palika életrajza!

Dr. Schmitt Pálnak, Magyarország köztársasági elnökének életrajza.

1. Felesége takarékossági okokból nem Dr. Schmittné Makray Katalin, egyszerűen Schmittné Makray Katalin
2. Felesége három gyermek apja!
3. Tanulmányok???????????????
4. Nyelvtudás fokozat nélkül?
5. Politikai tevékenység? MSZMP, MSZP
6. Civil tevékenység? Madrid az egy város, Svájc egy ország.
7. Japán Szent Hagyaték Arany-Ezüst Csillagja, 1998 Helyesen: csillaga

Személyes adatok

Születési hely, idő: Budapest, 1942. május 13.
Családi állapot: nős, felesége Schmittné Makray Katalin
Három gyermek apja

Tanulmányok

Címzetes egyetemi tanár (1994)
Doktori cím Testnevelési Egyetem (1992)
Okleveles közgazdász, Közgazdaságtudományi Egyetem (1965)

Nyelvtudás

Angol, német, francia, spanyol, orosz

Sportolói múlt

Kétszeres olimpiai bajnok (párbajtőr csapat 1968, 1972)
Kétszeres világbajnok (1970, 1971)

Politikai tevékenység

A Magyar Köztársaság Parlamentjének elnöke (2010. május 14 - 2010. augusztus 5.)
A Fidesz - Magyar Polgári Szövetség alelnöke (2003 - 2007)
Az Európai Parlament alelnöke (2009. július 14. - 2010. május 14.)
Az Európai Parlament Kulturális és Oktatási Bizottságának alenöke (2004 - 2010)
Az Európai Parlament Küldöttségi Elnökök Értekezletének tagja (2004 - 2010)
Az EU-Horvátország Parlamenti Vegyes Bizottságba delegált küldöttség elnöke (2004 - 2010)
Az Európai Parlament Japánnal fenntartott kapcsolatokért felelős küldöttségének póttagja (2004 - 2010)

Civil tevékenység

Magyar Köztársaság nagykövete Svájcban (1999 - 2002)
Magyar Köztársaság nagykövete Madridban (1993 -1997)
Népstadion és Intézményei, főigazgató (1980 - 1983)
Hungarhotels Szálloda és Vendéglátóipari Vállalat (1966 - 1980)

Sportvezetői tevékenység

Magyar Olimpiai Bizottság elnöke (1990 - 2010. augusztus 4.)
Magyar Sporttanács társelnöke (1997- )
Nemzetközi Olimpiai Bizottság (NOB) alelnöke (1995 - 1999)
Olimpikonok Világszövetségének (WOA) elnöke (1999 - )
NOB végrehajtó bizottság tagja (1991 - 1999)
NOB sportolói bizottság alelnöke (1984 - 1988)
NOB környezetvédelmi bizottság elnöke (1995 - )
OTSH alelnök - MOB főtitkár (1983 - 1988)
NOB tag (1983 - )

Kitüntetések

Japán Szent Hagyaték Arany-Ezüst Csillagja, 1998
Spanyol Katolikus Izabella Nagykereszt, 1997
Magyar Köztársasági Érdemrend Középkereszt, 1992

samba pa ti 2011.02.27. 11:27:46

@Akitlosz:
bizony,én szégyelltem magam akkor is,
amikor bangkokban a reptéren,már a beszálláskor egy 5-6 fős magyar csapat,a tax-free-ben vett whisky-t lóbálva és iszogatva,magyar zászlót lengetve randalírozott,olyannyira,hogy a thai rendőröket kellett rájuk hívni.
arról sem nagyon tehettem,de mégis rossz volt jelen lenni.
palibá is először megtanulhatna magyarul,s utána kéne nekilátni védeni a nyelvet.
dehát:
"Magyarország messzire van"

samba pa ti 2011.02.27. 11:32:29

palibá angol tudása....
annak alapján,amit az öreg bernie ecclestone-éknak itt a parlamentben előadott,azt mondanám,hogy angolul márpedig nem tud.
vizsgája,az lehet,hogy van.
de olyasmi,előfordult a régi rendszerben is.
lehet,hogy akkor szerezte.

prof. med.univ. doktor 2011.02.27. 11:52:30

Szerintem a köztársasági elnökség főbb ismérvei (nem sorrendben):
- nagy tudás vmilyen szakterületen
(lehet balneológia)
- decens viselkedés
- az önálló gondolkodásra való képesség, autonóm személyiség
- széleskörű tájékozottság, a világ dolgaiban való magabiztos eligazodás
- idegen nyelv-nyelvek ismerete
- bátorság és megfontoltság
-objektív, pártérdekektől mentes szemlélet
- vezetői attitűd
Tényleg olyan sok ez? Igen. Mindaddig, amíg a politika olyan, amilyen. Értem én a szolgálat mibenlétét, csak nem értek vele egyet. Ehhez még jogom van...

Goompah 2011.02.27. 12:25:11

@La Rosa:

Ehhez azért olvasd már el az angol Wikipedia Preamble szócikkét. Van, ahol a preambulum jogilag releváns tartalmat is hordoz, és ez nálunk sem zárható ki a jövőben.

"ergo a preambulum nem része az alkotmánynak..."

Ergo a preambulum rése _lehet_ a következő alkotmánynak.

bebe tv 2011.02.27. 14:51:33

@igényes: Egy olyan ember aki egész életében kizárólag a nagy dohányra hajtott annak az eszébe sem jut, hogy lemondjon.Eladta a lelkét az Mszmp-nek, az MDF-nek majd megpróbálkozott az Mszp-nél, és amikor az nem jött be rögtön felajánlotta szolgálatait a fidesz-nél úgy, hogy csak akkor adja a nevét a fideszhez, ha első helyen szerepel majd az EU parlamenti listán.A fidesz parlamenti képviselők meghatározó része pedig sajnos ilyen fazonokból áll.

Kandabula 2011.02.27. 23:52:38

Érdekes, hogy gyermekei külföldön élnek. Ő már tud valamit?

M.C.Escher · http://nyekk.blog.hu/ 2011.02.28. 00:54:40

Ilyet?! De legalább Schmitt Pál is érdemben hozzászólt az alkotmánykoncepció vitájához :)
süti beállítások módosítása